- Objavljeno: 14.04.2025.
Sastanak hrvatskih i bugarskih poduzetnika u Sofiji – predstavljanje hrvatskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda
EU je uspostavila jedinstveni sustav za zaštitu i promociju tradicionalnih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda kroz sustav za zaštitu njihovih naziva te uvjeta pod kojima zaštićeni nazivi mogu biti korišteni, a s ciljem očuvanja posebnosti i tradicionalnog karaktera takvih proizvoda.
Pripadajući pravni okvir omogućuje zaštitu naziva tradicionalnih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda čija kvaliteta i posebne karakteristike nastaju pod utjecajem ljudskih ili prirodnih čimbenika specifičnih za određeno zemljopisno područje ili su proizvedeni po tradicionalnim recepturama ili metodama proizvodnje. Takvi proizvodi označeni su simbolima EU koji potrošaču pružaju informaciju o kupnji originalnog proizvoda poznatog podrijetla.
Skup je započeo kratkim uvodom gđe Sanje Guberine ispred Veleposlanstva Republike Hrvatske u Sofiji kao organizatora, a potom je skup pozdravio i dao mu veliku podršku predsjednik bugarske trgovinsko-industrijske komore (BCCI) g. Cvetan Simeonov. U svom govoru je izrazio mišljenje da se poljoprivredni i prehrambeni proizvodi iz Hrvatske, zaštićeni oznakom izvornosti i zemljopisnog podrijetla mogu isporučivati u Bugarsku po povoljnijim cijenama obzirom na niske troškove transporta između dvije zemlje, zbog zemljopisne blizine. Izrazio je spremnost BCCI da pomogne u daljnjem pronalaženju partnera u Bugarskoj za prisutne hrvatske tvrtke.
Hrvatski proizvodi koji su prezentirali njihovi proizvođači jesu:
1. baranjski kulen (proizvođač Belje)
2. istarski pršut (proizvođač Pisinium)
3. korčulansko maslinovo ulje (Udruga maslinara Vela Luka)
4. šoltansko maslinovo ulje (Udruga maslinara otoka Šolte „Zlatna Šoltanka“)
5. istarsko maslinovo ulje (OPG Sakač)
6. lumblija (OPG Ranko Surjan, Korčula)
Cilj sastanka je predstavljanje visokokvalitetnih hrvatskih prehrambenih proizvoda bugarskom tržištu i uspostavljanje novih poslovnih veza između hrvatskih i bugarskih poduzetnika.
Nakon predstavljanja hrvatskih proizvoda, sudionici su imali priliku za direktnu komunikaciju, degustaciju proizvoda i organiziranje B2B sastanaka.
Za dodatne informacije možete posjetiti i službenu stranicu Bugarske trgovačke i industrijske komore: https://www.bcci.bg/news/20906









