Večeras je u Prištini u Nacionalnoj galeriji Kosova predstavljena samostalna izložba poznate umjetnice Sanje Iveković. Zapravo, radi se o dvije izložbe u jednoj, kustosica Hane Halilaj i Ivane Bago.
Sanja Iveković predstavljala je svoje radove na Bijenalu u Parizu, Bijenalu u Sao Paulu, "Manifesti", "Documenti", Bijenalu u Liverpoolu, Bijenalu u Istanbulu, Bijenalu u Pragu i dr. a njeni video radovi i video instalacije prikazani su na brojnim međunarodnim video festivalima (Ljubljana, Berlin, Ženeva, Pariz, Montreal, Los Angeles, Locarno, Tokio, Den Haag, Osnabrück, Bonn, Dessau i dr.).
Radovi joj se nalaze u zbirkama mnogih muzeja, uključujući "MOMA" u New Yorku, "Musée National d'Art Modern Centre Pompidou" u Parizu, Muzej suvremene umjetnosti u Beču i "Tate Modern" u Londonu. Iveković se također bavi aktivizmom te je osnivačica i članica nekoliko nevladinih ženskih udruga u Hrvatskoj.
"Moj interes je bio i još uvijek jest, da zlostavljane žene budu teme mojih radova. Kad god radim veliku izložbu, pokušavam surađivati s lokalnim skloništem za zlostavljane žene. Godine 2004., kada me Erzen Shkololli pozvao da budem u njegovoj izložbi kontaktirala sam sklonište u Peći i održala radionicu sa ženama koje su tamo bile u to vrijeme. Tako se pokušavam fokusirati na nasilje nad ženama kao temu. To se uvijek događa, to se događa prije 20 godina, to je globalni problem“, rekla je umjetnica Sanja Iveković.
"Izložba 'Točke susreta: Dokumenti u nastajanju' temelji se na istraživanjima arhive Sanjinih osobnih izložbi i njezinog rada općenito. Izložba prikazuje njezina razmišljanja kao umjetnice, eksperimente s različitim medijima, eksperimente s umjetnošću u javnom prostoru, video umjetnost, također pokriva mnoga njezina putovanja tijekom 70-ih, jer je bila vrlo aktivna na međunarodnoj umjetničkoj sceni. Kada odete Na izložbi ćete saznati nešto više o njezinom radu, ali i kontekstima u koje je on smješten je jugoslavenski socijalizam 70-ih godina, ali i umjetničke institucije tog vremena, svijet internacionalne umjetnosti i feminizma“ rekla je kustosica Ivana Bago.
Izložba “Vremena nade” svojevrsna je retrospektiva izložbe “Ženska kuća” a kustosica Hana Halilaj predstavlja niz radova iz različitih medija te kaže kako je riječ o feminističkom čitanju umjetnice. "Sanja ima feminističko čitanje u predstavljanju žena u masovnim medijima i njihovoj objektivizaciji koja se koristi za konzumaciju. Često su te priče zakačene na plakate koji su reklama za razne luksuzne brendove, ali u trenutku kada se gledatelju ponudi i čitanje priče, susreće suprotnu stranu slika koje ovi plakati predstavljaju”, rekla je te dodala da gipsani odljevi portreta pod nazivom "Kuća žena" predstavlja svaki svoju priču koja svjedoči o važnosti stalne borbe žena za svoja prava. Odljevi su napravljeni 2004. g. tijekom radionice u sigurnoj kući u Peći na kojoj je sudjelovala Sanja Iveković.
Pisane vijesti