Njemačka kriza u auto industriji stvara dodatne probleme dobavljačima auto-dijelova iz Austrije. Automobilska industrija jedna je od najjačih industrijskih sektora u zemlji. Naročito su pogođene tvrtke saveznih zemalja Štajerske i Gornje Austrije (Voestalpine, Magna Povertrain,i MSG grupa). Čak 65% svih austrijskih dobavljača pogonskih sklopova, elektrotehnike, tekstila, mikroelektronike, šasije, limenih dijelova i dr., izvozi svoje proizvode u Njemačku. Austrija ima oko 900 tvrtki u sektoru opskrbe automobila s više od 90.000 zaposlenih. Clemes Zinkl, generalni direktor Sektora za dobavljače u autoindustriji pri Austrijskoj gospodarskoj komori (WKO), upozorava kako kriza uzima sve više maha, te je zabrinut jer ne vidi nikakvu perspektivu, koju je industrija imala čak i u vrijeme COVID pandemije. Očekuje otpuštanja radnika, kvalitetnih i možda zauvijek izgubljenih, a štetnim vidi i netočna predviđanja ekonomskih instituta (Wifo i IHS) koji su za jesen predvidjeli oporavak gospodarstva. Zinkl ne iznosi konkretnije brojke već ga zabrinjava kako će zbog smanjivanja kapaciteta njemačkih tvornica, skupe komponente proizvedene u Austriji, ostati u skladištu. Valja pričekati na odluke u Njemačkoj, no jedno je sigurno, ukoliko dođe do zatvaranja najavljenih triju tvornica VW-a u Njemačkoj, to će imati ozbiljne posljedice u Austriji.
Poznavatelji branše pojašnjavaju kako je prije svega Austrija izgubila na konkurentnosti, zbog visokih troškova plaća u posljednje tri godine povećanih za 25%. Zbog posljedica recesije proizvodnja automobila je znatno pala, dok kineski proizvođači i carinski prijepori već sami po sebi vrše pritisak na austrijsko tržište. S druge strane, političari još nisu shvatili dramatičnost situacije a oporavak se ne očekuje ni 2025 godine, prenosi Kleine Zeitung.
Pisane vijesti