Od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje točke na Savi autocestom na Koridoru Vc moglo bi se nesmetano putovati za šest godina. Do tada bi, najavljuju iz JP Autoceste Federacije BiH, trebala biti u potpunosti dovršena sjeverna dionica koridora. Na tom dijelu u izgradnji je 50 km autoceste te je potrebno još otvoriti radove na dionici Ozimice - Poprikuše. Time bi cijeli sjeverni dio koridora bio u nekoj fazi izgradnje. Strateški cilj nove Uprave JP Autoceste Federacije BiH je završiti ga u ljeto 2026. godine.
Trenutno je u izgradnji 61 kilometar autoceste na Koridoru Vc, na osam aktivnih gradilišta. Do početka ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj - Zvirovići te će Bosna i Hercegovina dobiti novih 11 km autoceste. Kada je u pitanju ostatak južne dionice, intenziviraju se aktivnosti. Na južnom dijelu Federacije BiH, osim već navedene dionice Počitelj - Zvirovići, na kojoj su aktivnosti u završnoj fazi, plan je da do kraja ove godine krenu radovi i na dionicama Mostar jug - Tunel Kvanj, Tunel Kvanj - Buna, Mostar sjever - Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom Koridoru, tunela Prenj. Početak radova na ovim dionicama donijet će novih 40 km aktivnih gradilišta, navode iz JP Autoceste Federacije BiH. Izgradnjom tunela Prenj od Mostara do Sarajeva skratit će se putovanje koje trenutno magistralnim pravcem iznosi 113 kilometara dok će se autocestom Mostar i Sarajevo približiti na 82 kilometra cestovne udaljenosti. Najzahtjevniji objekt na tom pravcu tunel Prenj bit će dug 11 kilometara i bit će deveti najduži tunel u Europi. Ukupna vrijednost projekta je 800 milijuna KM. Rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova je treći kvartal 2024., a rok za završetak tunela Prenj je prema dinamici planiran za kolovoz 2030. godine.
U završnici je i natječaj za izgradnju dionice Mostar Jug - Tunel Kvanj. Ako radovi budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja ove dionice, koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine, bit će završena do kraja 2028. godine, istaknuli su iz JP Autoceste Federacije BiH.
Podsjećaju kako je financijer ovog projekta na izgradnji Koridora Vc Europska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 milijuna eura i koja daje punu podršku brzoj implementaciji projekta. Izgradnja ove dionice imat će višestruku koristi, a osim poboljšanih usluga prijevoza te smanjenja prometa na lokalnim cestama, Bosna i Hercegovina će se povezati na regionalnu prometnu infrastrukturu i s turističkim središtima, što je od velikog značaja i za bosanskohercegovački turizam te gospodarstvo općenito.
Pisane vijesti