Republika Hrvatska je između 1. i 4. veljače 2024. godine bila zemlja partner na sajmu FESPO u Zürichu, glavnom turističkom sajmu u Švicarskoj i jednom od najvažnijih turističkih sajmova u Europi. To je prvi put da je Hrvatska bila zemlja partner na FESPO-u nakon 2015. godine, čime je na odličan način predstavljena turistička, kulturna i gastronomska ponuda Republike Hrvatske te unaprijeđena prisutnost Hrvatske na konkurentnom švicarskom tržištu. Status zemlje partnera je omogućio da hrvatske regije, destinacije, ali i turistički proizvodi imaju posebnu promotivnu vidljivost u odnosu na ostale zemlje koje su se predstavile na FESPO-u s obzirom da je on okupio više od 500 izlagača sa svih kontinenata.
Štand HTZ-a je bio među najvećima na FESPO-u te se nalazio na najfrekventnijem i najvidljivijem dijelu izložbenih prostora. Na štandu su svoju turističku ponudu predstavili Turističke zajednice grada Zagreba, grada Dubrovnika i grada Raba, Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Zadarske županije, Šibensko-kninske županije i Istarske županije. Osim predstavnika turističkih zajednica, na štandu HTZ-a su bili i predstavnici Nacionalnog parka Plitvička jezera, Nacionalnog parka Brijuni, Parka prirode Biokovo, predstavnici turoperatora specijaliziranih za putovanja u Republiku Hrvatsku, predstavnici hotelskih tvrtki, zrakoplovnog prijevoznika (Croatia Airlines) i predstavnici Travel Magazina, glavnog stručnog turističkog magazina u Švicarskoj i medijskog partnera sajma - ukupno predstavnici 15 hrvatskih izlagača, odnosno turističkih subjekata.
Sajam FESPO je službeno otvoren upravo na hrvatskom štandu 1. veljače 2024. u 10:00 sati svečanim zajedničkim rezanjem vrpce od strane gdina. Stephana Amstada, generalnog managera sajma, dr. sc. Nikoline Brnjac, ministrice turizma i sporta Republike Hrvatske i gdina. Kristjana Staničića, direktora Hrvatske turističke zajednice. Otvorenju sajma prisustvovali su i dr. sc. Andrea Bekić, veleposlanica Republike Hrvatske u Švicarskoj, g. Slobodan Mikac, generalni konzul Republike Hrvatske u Zürichu i gdin. Branimir Tončinić, direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji.
G. Amstad je kao manager sajma uručio poklon hrvatskoj delegaciji te su nakon toga ministrica Brnjac, veleposlanica Bekić i direktor HTZ-a Staničić odgovarali na pitanja novinara sajma. Tokom cijelog prvog dana sajma su ministrica Brnjac i direktor Stančić održali sastanke s turoperatorima i sa predstavnicima medija.
Ministrica Brnjac je naglasila da su turisti iz Švicarske fokusirani na održiva putovanja, prirodu, kamping, aktivni odmor, gastronomiju, kvalitetu usluge i zato se Hrvatska predstavlja kao zemlja cjelogodišnje, održive i kvalitetne turističke ponude. Ministrica je istaknula rekordne turističke rezultate sa švicarskog tržišta u 2023. godini sa ostvarenih 300 tisuća dolazaka te gotovo 1,4 milijuna noćenja te naglasila da turisti prepoznaju sve aktivnosti koje je Vlada Republike Hrvatske učinila za razvoj održivog turizma - od strateškog i zakonodavnog okvira kroz Strategiju razvoja održivog turizma do 2030. godine i Zakona o turizmu do osiguranih rekordnih financijskih sredstava - čime Republika Hrvatska postaje prepoznati primjer dobre prakse razvoja turizma i na EU razini. Direktor Staničić naglasio je da se puno rada i truda ulaže kako bi Hrvatska uživala status kvalitetne i održive destinacije, odnosno jedne od najpopularnijih destinacija na Mediteranu. Direktor Staničić je naglasio da HTZ prepoznaje potencijale hrvatskih destinacija na tržištu Švicarske te je istaknuo zajedništvo i povezanost dviju zemalja u sferi kulture, sporta i gastronomije.
Veleposlanica Bekić kazala je kako u zemlji lijepoj i atraktivnoj za odmor i putovanja poput Švicarske nije jednostavno promicati druge destinacije, ali da Hrvatska kao „supersila ljepote“, svake godine privlači sve veći broj Švicaraca. Oni koji su jednom posjetili Hrvatsku po povratku u Švicarsku predstavljaju njezine najbolje promotore, a posebno ih privlače naše regionalne raznolikosti na malom prostoru, predivna priroda, bogata kulturna baština i mogućnosti aktivnog odmora. Udaljenosti nisu velike, od Ticina do Hrvatske je tek nešto malo više od 500 km vožnje, a broj avionskih linija koji povezuju Švicarsku s Hrvatskom svake godine je sve veći.
Osim turističkog dijela, hrvatskoj promociji na FESPO-u je pridonio i bogat kulturni program prvog dana, koji je bio u znaku Grada Sinja i Cetinske krajine. Naime, otvaranje FESPO-a su svojim nastupom popratili Sinjski alkari, članovi Gradske glazbe Sinj, Sinjske mažoretkinje i članovi HKDU Peruča, koji su prvi dan sajma tako zajednički predstavili nematerijalnu kulturnu baštinu na popisu UNESCO-a. Što se tiče gastronomije, ističemo nastup TZ Splitsko-dalmatinske županije, koja je predstavila projekt Dalmatinske marende kao autentičan i tradicionalni dalmatinski obrok, koji je posjetiteljima približio tradiciju te bogatstvo mirisa i okusa dalmatinske regije dok je Zadarska županija posjetiteljima predstavila Pašku narodnu nošnju i degustaciju Paškog sira. Dubrovačko-neretvansku županiju i Grad Dubrovnik su prezentirali barmeni s posebno kreiranim koktelima od likera ruže i lavande dok su predstavnici Grada Zagreba prezentirali svjetski poznati gin Old Pilots.
Predstavnici turoperatora, hrvatskih turističkih regija i ostalih hrvatskih izlagača su ocijenili sajam velikim uspjehom te su izrazili optimizam u svezi turističkih rezultata sa švicarskog tržišta u 2024. godini.
Pisane vijesti