Drugi kolosijek je nacionalni prioritet kod ulaska u EU
GP: HDZ u Koprivničko-
križevačkoj županiji duže
vrijeme nije dala župana i
gradonačelnike. Što konkretno
možete ponuditi glasačima
ovoga prostora kako bi
stranka ojačala svoj položaj i
kako bi se što prije razriješili
problemi koji su kulminirali
optužbama protiv bivšeg potpredsjednika
Vlade Damira
Polančec? Jeste li u posljednjih
mjeseci zadovoljni radom
HDZ-ovih organizacija
na ovom prostoru?
GJ: HDZ je na zadnjim
izborima, na listi s HSLS-om,
ostvario dobar rezultat u Županiji.
HDZ ima 11 načelnika
u 22 općine, odnosno 11 od 41
mandata u Županijskoj skupštini.
HDZ je osvojio najveći
broj vijećnika na razini cijele
županije. Naravno da taj rezultat
može biti još bolji. HDZ kao
najsnažnija stranka u Hrvatskoj
mora svoju snagu reflektirati i
na županijskoj razini. Kvalitetnim
programom i kvalitetnim
ljudima, HDZ će, uvjeren sam,
znati odgovoriti na taj izazov na
sljedećim izborima te osnažiti
svoj položaj u Županiji.
Kao bivši predsjednik Županijskog
odbora HDZ susjedne
Bjelovarsko-bilogorske
županije i sadašnji predsjednik
Gradskog odbora HDZ Zagreb,
znam što je važno za postizanje
što boljeg izbornog rezultata -
aktivan rad na terenu, svakodnevni
kontakt s ljudima, motiviranje
članstva te provedba
stranačke politike s ciljem pronalaženja
što boljih rješenja za
sredinu u kojoj se djeluje.
Dr. Milinković kao predsjednik
županijske organizacije
HDZ to dobro radi. To mogu
reći i za rad Darka Sobote, zamjenika
župana te svih ostalih
načelnika, zamjenika načelnika
i zamjenika gradonačelnika.
GP: Podravcima i Prigorcima
obećano je neposredno
prije prošlih parlamentarnih
izbora da će autocestu Zagreb-
Koprivnica dobiti još
tijekom ove godine. Budući
da se u medijima pojavila informacija
prema kojoj Hrvatske
autoceste navodno priječe
izvođačima radova da ozbiljnije
prionu poslu na dijelu
spomenute dionice, molimo
Vas da objasnite kakva je budućnost
tog projekta?
GJ: Dinamika izvođenja
radova na Podravskom ipsilonu
odvija se u skladu s četverogodišnjim
Programom građenja
javnih cesta, a ovih dana intenzivirane
su aktivnosti na izgradnji.
Hrvatske autoceste u 2011.
godini u izgradnju Podravskog
ipsilona planiraju uložiti 270
milijuna kuna, što je u skladu
s godišnjim Planom građenja
i održavanja što ga je odobrila
Vlada Republike Hrvatske.
Na autocesti A13 na dionici
Vrbovec-Bjelovar, u dijelu dionice
gdje su riješeni imovinskopravni
odnosi, izvođači radova
uvedeni su u posao izgradnje
trase te pripadajućih objekata,
prijelaza i prolaza.
Na autocesti A12 na dijelu
dionice Gradec–Križevci, izvođači
radova također su uvedeni
u posao u dijelu trase gdje su
riješeni imovinsko-pravni odnosi.
Koliko sam upoznat, na
tom dijelu trenutno se izvode
pripremni radovi te nanosi prvi
sloj nasipnog materijala. U tijeku
su i radovi na izmještanju
postojećih instalacija. Želim
naglasiti kako je za sve radove
koji su u tijeku prethodno bilo
potrebno ishodovati građevinske
dozvole.
GP: Što je s drugim željezničkim
kolosijekom koji bi
trebao povezati Luku Rijeka i
Mađarsku granicu preko Koprivnice?
Začuđuje s koliko
malo pažnje je ovaj projekt
uzimala u obzir svaka dosadašnja
Vlada s obzirom da bi
njegova realizacija mogla poslužiti
kao generator niza gospodarskih
aktivnosti. Postoji
li šansa da ovaj projekt zaživi
u dogledno vrijeme i kakao ga
je moguće financirati?
GJ: Itekako smo svjesni
važnosti modernizacije željezničke
infrastrukture za razvoj
hrvatskog gospodarstva te
smo u skladu s tim posvećeni
i realizaciji ovog konkretnog
projekta. Izgradnja drugoga
kolosijeka na dionici Dugo
Selo-Križevci upravo je prvi
projekt koji bi se trebao početi
graditi sredstvima kohezijskog
fonda, dakle čim uđemo u Europsku
uniju. Cjelokupna dokumentacija
s dozvolama za ovu
dionicu, koja se financira proračunskim
sredstvima, trebala
bi biti gotova do sredine 2012.
godine. Nastavno na tu dionicu,
korištenjem IPA pretpristupnog
programa, znači kroz već odobrena
sredstva, projektirat će
se drugi kolosijek na dionici
Križevci-Koprivnica. Natječaj
za ovu dionicu bit će raspisan
početkom iduće godine.
Podsjećam da je u tijeku
remont navedene dionice, a
radove je otvorila predsjednica
Vlade Jadranka Kosor. Vrijednost
radova iznosi 180 milijuna
kuna.
GP: Godine 2013. Hrvatska
bi trebala postati članicom
Europske unije. Koje
konkretno benefite, ali i ograničenja
mogu očekivati poljoprivrednici
Koprivničko-križevačke
županije ulaskom u
ovu asocijaciju?
GJ: Hrvatska će 28. članicom
Europske unije postati 1.
srpnja 2013. godine, a punopravno
članstvo u Europskoj
uniji svim će hrvatskim građanima,
pa tako i poljoprivrednicima,
donijeti mnoge prednosti.
Uz poticaje iz državnog proračuna,
na raspolaganju će im biti
sredstva iz europskih fondova
kojima će se financirati razvoj
hrvatske poljoprivrede te povećanje
kvalitete poljoprivrednih
proizvoda. To će zasigurno
olakšati njihovo plasiranje na
domaće i zajedničko europsko
tržište.
Velike mogućnosti za hrvatsku
poljoprivredu, pa tako i za
poljoprivrednike Koprivničkokriževačke
županije, svakako
vidim u izvozu izvornih hrvatskih
proizvoda te proizvodnji i
izvozu ekoloških proizvoda za
kojima je potražnja na domaćem
i europskom tržištu u stalnom
porastu. Što se tiče ograničenja,
odnosno kvota, treba reći
da će i one koje su definirane,
primjerice za sadnju vinograda
i proizvodnju mlijeka, biti ukinute
od 2014. godine, dok će
se kvota za proizvodnju šećera
povećati.
Treba, naravno, imati na
umu i veću konkurenciju. No,
nje se ne treba bojati. No naglasio
bih da je i do sada u Koprivničko-
križevačkoj županiji,
Vlada u smislu potpora uložila
velika sredstva – godišnje cca
350 milijuna kuna.
GP: Je li u dogledno vrijeme
moguće očekivati ukidanje
županija i ustrojavanje
Hrvatske prema, recimo, pet
statističkih regija? Hoće li se
nastaviti projekt financijske
decentralizacije?
GJ: Izrada prijedloga teritorijalnog
preustroja Hrvatske
temelji se na Smjernicama i načelima
za funkcionalnu decentralizaciju
i teritorijalni preustroj,
programskom dokumentu
koji je Vlada Republike Hrvatske
donijela u srpnju 2010. godine.
Podsjećam kako, u skladu
sa spomenutim smjernicama,
reforma lokalne samouprave
obuhvaća tri jednako važne i
međusobno povezane sastavnice:
funkcionalnu decentralizaciju,
odnosno prijenos ovlasti
i nadležnosti sa središnje
na niže razine vlasti fiskalnu
decentralizaciju, odnosno prijenos
odgovarajućih sredstava
za financiranje javnih ovlasti
na jedinice lokalne i područne
samouprave te teritorijalnu reorganizaciju,
odnosno pronalaženje
optimalnog teritorijalnog
modela organizacije javnih
službi.
Riječ je o složenom procesu
u okviru kojega je potrebno
utvrditi poslove koji se sa središnje
vlasti prenose u djelokrug
jedinica lokalne i područne
samouprave, te prije svega
analizirati moguće učinke teritorijalne
reorganizacije za predložene
modele.
Nastavak suradnje s HSS-om
GP: Kako ste zadovoljni sa svojim koalicijskim
partnerima, prvenstveno HSS-om, u Koprivničkokriževačkoj
županiji?
GJ: Kako na nacionalnoj tako i na razini Županije riječ je o
koaliciji koja se temelji na čvrstoj, stabilnoj i prijateljskoj potpori.
Zajedno smo u ove četiri godine obavili veliki posao – od završetka
pregovora, provedbe programa borbe protiv korupcije, gospodarskog
oporavka i osnaživanja hrvatskog gospodarstva do niza
regionalnih i lokalnih projekata.
Mogu samo ponoviti ono što su predsjednici HDZ i HSS Jadranka
Kosor i Josip Friščić istaknuli – obadvije stranke računaju na
nastavak zajedničke suradnje u budućnosti, nakon izbora.