Izgradnja Južne obilaznice Mostara o kojoj se desetljećima priča kao o strateškom projektu koji će rasteretiti promet kroz najveći grad na Neretvi i modernom prometnicom povezati sa zapadnom Hercegovinom i Hrvatskom odvija se planiranom dinamikom.
Trenutno se intenzivno radi na probijanju jednog od dužih tunela u BiH, projektu u vrijednosti od 25 milijuna KM, a proteklih dana je građevinska firma Hering d.d. Široki Brijeg koja izvodi radove sa Azvirt LLC iz Azerbajdžana, minirala brdo za ulazni portal tunela čijom će izgradnjom veći dio ove obilaznice biti završen.
Tunel Novi, kako će se zvati ovaj infrastrukturni objekt na budućoj trasi Južne obilaznice na dionici od Miljkovića do Rodoča i veze s magistralnom cestom M-17, biti će dug 900 metara.
Projekt se financira iz kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a nadzor, u vrijednosti od 725.000 KM, provode IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.
Radovi na tunelu Novi su nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, napravljenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića draga dužine 200 metara.
Prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na ovoj zahtjevnoj trasi.
Završetak radova na tunelu Novi planiran je do ljeta 2024. godine, kad se očekuje i završetak kompletne prometnice koja će u cijelosti modernizirati cestovnu komunikaciju u tom dijelu BiH.
Pisane vijesti