Prema kineskoj brodarskoj industriji, potražnja za LNG-om u Kini porast će u 2023. godini. Prognoze analitičara ukazuju kako će kineski uvoz LNG-a ove godine premašiti 70 milijuna metričkih tona, što je u prosjeku porast od 11% u odnosu na prethodnu godinu.
Dominacija Kine na svjetskom tržištu LNG-a vidljiva je iz podatka kako kineski kupci čine 40% ukupnih dugoročnih svjetskih LNG ugovora. Od aktualnih dugoročnih uvoznih ugovora Kine za LNG, SAD Kini isporučuje oko 25 milijuna tona, Australija oko 17 milijuna tona, zemlje Bliskog Istoka oko 14 milijuna tona, a Rusija oko 6 milijuna tona plina.
Kina je 2021. godine bila najveći svjetski uvoznik LNG-a. Tvrtke u državnom vlasništvu predvode širenje kapaciteta za LNG, dok privatne tvrtke igraju sve aktivniju ulogu u izgradnji LNG terminala u Kini. Kina u zadnjih nekoliko godina gradi LNG infrastrukturu, uključujući prihvatne terminale i skladišne objekte, od proširenja postojećih do izgradnje novih objekata.
Kina ujedno smatra kako će potražnja za LNG tankerima kineske proizvodnje ostati velika, potaknutu rastućom potražnjom za LNG-om u zemljama poput Indije, Japana, Francuske i Brazila. Veliki domaći brodograditelji zabilježili su 55 narudžbi za LNG brodove u 2022. godini, što čini više od 30% ukupnih narudžbi u svijetu, navodi Kineska udruga nacionalne brodarske industrije sa sjedištem u Pekingu. Potaknuti skokom cijena transporta LNG-a zbog ograničene globalne opskrbe energijom, očekuje se da će kineski brodograditelji i njihovi konkurenti iz Republike Koreje ubrzati izgradnju novih LNG brodova u narednim godinama. Kinesko Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije (MIIT) navodi kako je Kina na samom vrhu svjetske brodarske industrije, s 47,3% svjetske proizvodnje, a primila je 55,2% novih narudžbi, odnosno 49% ukupnih aktualnih narudžbi u svijetu.
Pisane vijesti