Mostarska južna obilaznica, kapitalni projekt koji će, osim prometnog rasterećenja Mostara, otvoriti i potpuno novu perspektivu prometnog povezivanja doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom i Republikom Hrvatskom, ulazi u novu fazu koja predviđa početak radova na jednom od najdužih tunela u Bosni i Hercegovini (900 m). Naziv tunela je „Novi“ i bit će važan dio mozaika prometnog rasterećenja Mostara, odnosno obilaznice, koja je inače podijeljena u tri segmenta. Predviđeni rok za završetak radova na tunelu vrijednih 25 milijuna KM je 24 mjeseci, a financirat će se iz kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Izgradnja tunela „Novi“ zapravo je dio aktivnosti koje provodi Javno poduzeće Ceste Federacije BiH u sklopu projekta “Južna obilaznica Mostara – LOT 1”. Da bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu, dužine 3,2 km koja će omogućiti buduću vezu na južnom izlazu grada Mostara s autocestom na koridoru Vc. Ovu prometnicu potrebno je promatrati u kontekstu izgradnje koridora koji će spajati dolinu Neretve, odnosno Mostar, preko zapadne Hercegovine s Hrvatskom.
Pisane vijesti