Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Austrijska prijestolnica na putu prema klimatski prihvatljivijem javnom prijevozu

Zahvaljujući podzemnoj željeznici i tramvajima koji koriste zelenu električnu energiju, 80 posto putnika Wiener Linien već putuje bez emisija no sada je nabavljeno još 60 električnih i deset autobusa na vodik. U Siebenhirtenu se gradi i moderan centar za e-kompetentnost. Do kraja 2023. godine trebala bi početi s radom e-bus garaža s punionicama i radionicom za održavanje autobusa. U tu nekretninu bit će uloženo 40 milijuna eura, a dodatnih 48 milijuna eura je predviđeno za vozni park s potrebnim brzim punionicama. Savezna vlada je u projekt uložila 22,5 milijuna eura. "Iznimno je to važan doprinos na putu ka potpunom ukidanju fosilnih goriva", potvrdila je  ministrica zaštite klime Leonore Gewessler, koja je također odgovorna i za mobilnost, inovacije i tehnologiju. Naglasila je da se u Austriji do 2026. godine namjerava učetverostručiti udio autobusa bez štetnih emisija.
Izračunato je da će 70 električnih i vodikovih autobusa u prvih pet godina rada prijeći više od 13 milijuna kilometara, čime će se uštedjeti oko 12.000 tona CO2. E-autobusi su opremljeni najnovijom generacijom baterija. No zbog brdovitih dijelova glavnog  grada bilo je potrebno nabaviti i autobuse na vodik, jer kapacitet električnih autobusa za ta područja nije dovoljan.
"Urbino Hydrogen" proizvođača Solaris Austria je e-bus koji radi na energiju proizvedenu iz vodika. Prema navodima proizvođača, "Urbino Hydrogen" može se napuniti za 15 minuta, a jedan rezervoar dovoljan je da prijeđe udaljenost između 350 i 400 kilometara.

Pisane vijesti