Povodom 30-te obljetnice međunarodnog priznanja Republike Hrvatske i 30-te obljetnice uspostave diplomatskih odnosna između Republike Hrvatske i Francuske Republike, od 13. do 17. lipnja 2022. godine u Parizu su održane projekcije hrvatskih filmova, u organizaciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u Parizu, Hrvatskog audiovizualnog centra i pariške filmske škole „Ecole Internationale – Cinema, Television, Theatre“ (EICAR).
Prikazani su filmovi „Trešnje“ Dubravke Turić; „Comic Sans“ Nevia Marasovića; „U plavetnilo“ Antonete Alamat Kusijanović; „Ne gledaj mi u pijat“ Hane Jušić. Iznimne tradicije hrvatskog filma prisjetili smo se projekcijom restauriranog i digitaliziranog filma „H8“ iz 1958. godine redatelja Nikole Tanhofera te kratkog animiranog filma „Surogat“ Zagrebačke škole animiranog filma koji je 1962. godine osvojio nagradu Oscar za najbolji animirani film, o kojem je u uvodnom dijelu govorila gđa. Irena Jelić iz Hrvatskog audiovizualnog centra.
Gost tjedna hrvatskog filma bio je višestruko nagrađivani direktor fotografije Vanja Černjul, snimatelj bogate hrvatske i međunarodne karijere. Vanja Černjul zaslužan je za vizualni identitet serija kao što su „30 Rock“ i „Sestra Jackie“, „Narančasta je nova crna“, „Marco Polo“, „The Deuce“, filma „Crazy Rich Asians“, te ovogodišnje hit serije „The Gilded Age“. Kao direktor fotografije radio je na brojnim hrvatskim filmovima kao što su „Vidimo se“ Ivana Salaja, „Majka asfalta“, „Majstori“ i „Ćaća“ u režiji Dalibora Matanića za kojeg je osvojio Zlatnu arenu za najbolju kameru na filmskom festivalu u Puli 2011. godine. Vanja Černjul član je Hrvatske udruge filmskih snimatelja (HFS) i američke udruge American Society of Cinematographers (ASC). U okviru programa Vanja Černjul održao je masterclass, te je premjerno u Francuskog prikazan film „Janje“ Nine Violić na kojem je Černjul radio kao direktor fotografije.
Pisane vijesti