<p style="text-align: justify;">
Tvrtka A.P. Møller Maersk naručila je osam kontejnerskih brodova s pogonom na "zeleni" metanol, a cilj ove najveće svjetske brodske linije je ubrzati svoj prijelaz na ugljično neutralne operacije. Prema izvješćima, novi brodovi imaju potencijal smanjiti globalnu proizvodnju ugljika za milijun tona godišnje, zamjenom starijih brodova na fosilna goriva. Narudžba u iznosu od 10 milijardi DKK (1,4 milijarde američkih dolara), poslana južnokorejskoj Hyundai Heavy Industries, najveći je dosad učinjeni korak do dekarbonizacije globalne pomorske industrije koja je odgovorna za gotovo 3 posto svjetskih emisija stakleničkih plinova. Očekuje se kako će osam plovila, od kojih će svaki imati kapacitet za 16.000 kontejnera, biti isporučena do početka 2024. godine.</p>
<p style="text-align: justify;">
Potpredsjednica Henriette Hallberg Thygesen, izvršna direktorica Fleet & Strategic Brands, nazvala je to "revolucionarnom odlukom". "To je nešto što će zaista napraviti razliku jer osam brodova može premjestiti oko 1,3 milijuna kontejnera godišnje", rekla je za danske novine Berlingske. Izvršni direktor Søren Skou kazao je kako je sada vrijeme za djelovanje, kako bi se riješio klimatski izazov brodske industrije. “Ova narudžba dokazuje da su rješenja s neutralnim ugljikom danas dostupna u svim segmentima kontejnerskih brodova i da se Maersk zalaže za sve veći broj naših kupaca koji žele dekarbonizirati svoje opskrbne lance.”</p>
<p style="text-align: justify;">
Kompanija je prošlog tjedna iznijela planove za proizvodnju zelenog goriva za svoje prvo plovilo koje će raditi na metanol, zajedno s Reintegrateom, podružnicom danske tvrtke za obnovljivu energiju European Energy. Očekuje se kako će dansko postrojenje proizvesti oko 10.000 tona ugljično neutralnog e-metanola, koristeći zeleni vodik. </p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
Priopćenja