<p style="text-align: justify;">
Tijekom epidemije koronavirusa digitalno gospodarstvo pokazalo se kao iznimno važan oslonac koji osigurava odvijanje uobičajenog svakodnevnog života u Kini. Prema podacima kineskog nacionalnog ureda za statistiku, od 2012. do 2018. godine obujam kineskog digitalnog gospodarstva narastao je s 11,2 bilijuna na 31,2 bilijuna yuana, a udio u BDP-u mu je skočio s 20,8 posto na 34,8 posto. Nakon izbijanja epidemije još su jasnije vidljivi uloga i vrijednost digitalnog gospodarstva.</p>
<p style="text-align: justify;">
U razdoblju od izbijanja epidemije, koje je obilježeno ograničenjima u kretanju ljudi i logističkim problemima u opskrbi, vodeći internetski trgovci koristeći prednost lanaca opskrbe, distribucije i prodaje robe, imaju iznimno značajnu ulogu u osiguravanju opskrbe tržišta. Prema objavljenim statistikama, značajno je povećana potražnja za hranom i ostalom svakodnevnom robom (prije svega žitaricama, uljem i instant hranom). Obujam internetske prodaje povrća narastao je tako 9 puta u odnosu na isto razdoblje prošle godine, mesa i jaja za skoro 7,5 puta, a smrznute hrane za više od 7 puta, što je pokazalo kako su se kineski građani odmah prilagodili situaciji i kupnju preselili na Internet. Iako su građani, radi prevencije širenja epidemije, smanjili okupljanja, kupovinu, putovanja i zabavu, potražnja velikog tržišta s 1,4 milijardom stanovnika nije se smanjila. To se može zahvaliti prednostima u tehnologiji a što se posebno odnosi na razvoj 5G mreže i umjetne inteligencije. Naime, u listopadu 2019. godine Kina je proglasila službeni početak komercijalne primjene 5G tehnologije, koja je sada pokazala svoju primjenu kod internetskog učenja, liječenja i poslovanja na daljinu.</p>
Priopćenja