Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Budućnost nacionalnog zračnog prijevoznika „Alitalia“

<p style="text-align: justify;"> Nacionalni zračni prijevoznik &quot;Alitalia&quot; i dalje niže gubitke i gubi trži&scaron;ne udjele te joj je talijanska vlada po treći put odobrila odgodu vraćanja 900 milijuna eura državnog zajma kako bi mu&nbsp; osigurali likvidnost do pronalaska rje&scaron;enja.</p> <p style="text-align: justify;"> U ovom trenutku, međutim, jo&scaron; uvijek nije pronađen model za uspje&scaron;no restrukturiranje ovog gubita&scaron;a. Nakon povlačenja &quot;Etihada&quot;&nbsp; krenula je potraga za novim strate&scaron;kim partnerom kojeg je aktualna koalicijska vlada vidjela u Talijanskim željeznicama koje su pak, svoje sudjelovanje uvjetovale pronalaskom jo&scaron; jednog zračnog prijevoznika kao partnera u novoj strukturi.</p> <p style="text-align: justify;"> Interes je iskazala &quot;Lufthansa&quot;, ali pod uvjetom smanjenja broja zaposlenih, &quot;Delta&quot; te &quot;Easy Jet&quot; samo za europske letove.</p> <p style="text-align: justify;"> U jednom trenutku činilo se da se nazire rje&scaron;enje u partnerstvu Alitalie, Delte i Grupe Air France &ndash; KLM, koja je već jednom bezuspje&scaron;no poku&scaron;ala dovesti poslovanje Alitalie u profitabilnu sferu, ali je Grupa Air France - KLM u zadnji tren odustala od tog partnerstva. To se dogodilo nedugo nakon &scaron;to je potpredsjednik Vlade Di Maio odlučio otputovati u Francusku kako bi iskazao podr&scaron;ku &quot;Žutim Prslucima&quot; &scaron;to možda i nje slučajnost.</p> <p style="text-align: justify;"> Time se i dalje produljuje neizvjesnost kompanije koja se putem sindikata već dugo protivi restrukturiranju s obzirom da bi isto predstavljalo smanjenje broja zaposlenih &scaron;to bi u Vladi moglo izazvati političku krizu.&nbsp;&nbsp;</p>

Priopćenja