Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Uspješno predstavljanje Grada Kaštela u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Londonu

<p style="text-align: justify;"> U prostorijama Veleposlanstva Republike Hrvatske u Londonu 30. siječnja ove godine upriličeno je otvorenje izložbe pod nazivom &bdquo;110 godina organiziranog turizma u Ka&scaron;telima &ndash; rodnom mjestu poznatog vina Zinfandel&ldquo;, u organizaciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u Ujedinjenoj Kraljevini te u suradnji s Uredom HTZ-a u Londonu, Turističkom zajednicom Grada Ka&scaron;tela, Muzejom Grada Ka&scaron;tela te Srednjom &scaron;kolom &bdquo;Braća Radić&ldquo; iz Ka&scaron;tel &Scaron;tafilića i uz podr&scaron;ku Grada Ka&scaron;tela.</p> <p style="text-align: justify;"> Izložbu je otvorio&nbsp; hrvatski veleposlanik u Ujedinjenoj Kraljevini Igor Pokaz i pozdravio sve prisutne kratkim uvodom u priču o hrvatskom, odnosno ka&scaron;telanskom pretku američkog vina Zinfandel te ukazao na predanost Veleposlanstva u nastavku promocije raznih i dosad manje eksponiranih hrvatskih gradova i regija te njihovih autohtonih priča.</p> <p style="text-align: justify;"> Zahvaliv&scaron;i se u ime gradonačelnika Ka&scaron;tela Denisa Ivanovića na gostoprimstvu, dogradonačelnica dr. Jadranka Matok-Bosančić izrazila je uvjerenje kako će ka&scaron;telanska priča o stoljetnoj tradiciji turizma, kulturnoj ba&scaron;tini te eno i gastro ponudi pobuditi zanimanje britanske javnosti za buduću suradnju.</p> <p style="text-align: justify;"> Direktorica TZ-a Grada Ka&scaron;tela Nada Mar&scaron;ić poglavito je izdvojila značaj ove prve samostalne promocije Ka&scaron;tela na britanskom trži&scaron;tu, čiju je važnost potkrijepila i podacima o broju dolazaka britanskih turista u Ka&scaron;tela i Zračnu luku Split u Ka&scaron;tel &Scaron;tafiliću, a prema kojima je njihov broj tijekom 2018. porastao za 50 posto u odnosu na 2017. Tako su Britanci peti po broju dolazaka i noćenja u gradu Ka&scaron;tela, ali i prvi po broju dolazaka u Zračnu luku Split (280.000 u 2018.). Pritom je također istaknula i velike potencijale za suradnju, ne samo u turizmu, već i u gospodarstvu općenito.</p> <p style="text-align: justify;"> Direktor Muzeja grada Ka&scaron;tela Ivan &Scaron;uta, zajedno s muzejskom savjetnicom Sanjom Acalija, autoricom izložbe o stoljetnoj povijesti turizma u Ka&scaron;telima, ukazao je na važnost promocije Ka&scaron;tela kao destinacije kulturnog turizma jer je turizam u Ka&scaron;telima postao dio kulturne ba&scaron;tine. U tom kontekstu podsjetio je na njegove same početke koji sežu&nbsp; od 1909. godine.</p> <p style="text-align: justify;"> Uz promotivnu video prezentaciju grada Ka&scaron;tela i priče o Zinfandelu, gosti su mogli ku&scaron;ati i vina lokalnih proizvođača ka&scaron;telanskog Crljenka=Zinfandela. Na raspolaganju za dodatna poja&scaron;njenja bio je profesor i osnivač vinskog praktikuma u Srednjoj &scaron;koli &bdquo;Braća Radić&ldquo; iz Ka&scaron;tel &Scaron;tafilića Živko Skračić, koji je govorio o glavnim karakteristikama ka&scaron;telanskog Crljenka (Tribidrag), istaknuv&scaron;i pritom kako je riječ o autohtonoj sorti vinove loze iz vinogorja Ka&scaron;tela-Trogir koja je u SAD poznata kao Zinfandel, a u Italiji kao Primitivo.</p> <p style="text-align: justify;"> Posebni pečat večeri dalo je prisustvo ugledne britanske televizijske kuće Channel 4,&nbsp; koja je, čuv&scaron;i najavu promocije o Ka&scaron;telima u Londonu, angažirala vi&scaron;estruko nagrađivanu britansku umjetnicu Aggy Danan (izrađuje skulpture od čokolade) da za snimanje njihove emisije &bdquo;Extreme Chocolate Makers&ldquo; izradi prigodne skulpture o Ka&scaron;telima, s obzirom na to da je osobno posjetila Ka&scaron;tela. U tu svrhu izradila je čokoladni reljef od Splita do Trogira i tako britanskim gostima približila geografski položaj Ka&scaron;tela, kao i Ka&scaron;telanku u narodnoj no&scaron;nji od čokolade kako bi britanskoj javnosti dočarala kulturu odijevanja u tom gradu prije sto godina. Termin emitiranja navedene emisije na Channel 4 predviđen je za sredinu travnja 2019.</p> <p style="text-align: justify;"> Inače, promociji je prisustvovalo vi&scaron;e od 100 uzvanika, predstavnika uglednih britanskih medija, putničkih agencija, distributera i ljubitelja vina, investitora u vina, poslovnih ljudi, marketin&scaron;kih agencija, predstavnika akademske zajednice, kao i predstavnika britansko-hrvatskih udruga u Ujedinjenoj Kraljevini, ali i Ka&scaron;telana koji žive u Londonu.</p>

Priopćenja