Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Slabljenje kupovne moći u Južnoj Africi

<p style="text-align: justify;"> Južnoafrička kućanstva te&scaron;ko su pogođena recentnim povećanjem cijena te su potro&scaron;ači primorani ukloniti i do tri kategorije prehrambenih proizvoda iz potro&scaron;ačke ko&scaron;arice i značajno smanjiti učestalost kupnje, objavila je tvrtka Nielsen Shoppergraphics.</p> <p style="text-align: justify;"> Rast cijena goriva i električne energije, uvođenje poreza na &scaron;ećer te povećanje PDV-a na 15 posto izazivali su značajan rast cijena i dodatno slabljenje kupovne moći te stoga pojedina kućanstva poduzimaju o&scaron;tre mjere &scaron;tednje.</p> <p style="text-align: justify;"> Potro&scaron;ači tro&scaron;e vi&scaron;e na suhe namirnice, žitarice, smrznutu piletinu, mlijeko i konzervirano meso, vjerojatno i zbog krize izazvane &scaron;irenjem zaraze listeriozom početkom ove godine, &scaron;to je mnoge potro&scaron;ače primoralo na odustajanje od kupovine svježeg mesa. Nadalje, mnogobrojni proizvodi za kućanstvo, posebice sredstva za či&scaron;ćenje, vi&scaron;e se ne doživljavaju kao nužnost te je njihova prodaja pala za 6 posto. Značajan pad bilježi i prodaja gaziranih bezalkoholnih pića, a većina brandova smanjila je ujedno i veličinu boca na južnoafričkom trži&scaron;tu s 500 na 450 ml.</p>

Priopćenja