Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Sljedeće jeseni počinje izgradnja nove pruge do Kopra

<p style="text-align: justify;"> U Kopru ove jeseni počinje izgradnja nove pruge, s kojom će se jo&scaron; vi&scaron;e približiti trži&scaron;tima Srednje Europe.</p> <p style="text-align: justify;"> Građani Slovenije su na referendumu ipak podržali izgradnju pruge, čija se vrijednost procjenjuje na oko milijardu eura. Postojeća pruga postala je preopterećena i prespora te će dobiti novi kolosijek, koji treba izgraditi na zahtjevnom, brdovitom terenu, a gradit će se europskim i mađarskim novcem. Sam projekt uključuje izgradnju 27 kilometara pruge, osam tunela, dvaju mostova i vijadukata, a njegov zavr&scaron;etak očekuje se do 2025. godine, izjavio je glasnogovornik Luke Kopar Sebastjan &Scaron;ik.</p> <p style="text-align: justify;"> Luka Kopar trenutno broji 1.000 stalno zaposlenih i jo&scaron; toliko unajmljenih radnika, a prosječna plaća im je oko 1.000 eura. U luci se tisuće Mercedes vozila prekrcava za Daleki Istok. Godi&scaron;nje se pretovari vi&scaron;e od 700 tisuća automobila. Nova pruga ide pod ruku s ulaganjima u luci. U kontejnerski terminal bit će uloženo 200 milijuna eura, za trećinu će se pro&scaron;iriti pristani&scaron;te na kojem se već sada prekrcava vi&scaron;e kontejnera nego u Rijeci i Trstu zajedno. Kopar se razvija od početka 90-ih, dijelom na račun Rijeke koja je stagnirala zbog rata, a&nbsp; ulaskom Slovenije u EU, Kopar dobiva status europske luke. Samo luka gradu godi&scaron;nje donosi prihod od osam milijuna eura, ustvrdio je glasnogovornik &Scaron;ik.</p>

Priopćenja