<p style="text-align: justify;">
U Kopru ove jeseni počinje izgradnja nove pruge, s kojom će se još više približiti tržištima Srednje Europe.</p>
<p style="text-align: justify;">
Građani Slovenije su na referendumu ipak podržali izgradnju pruge, čija se vrijednost procjenjuje na oko milijardu eura. Postojeća pruga postala je preopterećena i prespora te će dobiti novi kolosijek, koji treba izgraditi na zahtjevnom, brdovitom terenu, a gradit će se europskim i mađarskim novcem. Sam projekt uključuje izgradnju 27 kilometara pruge, osam tunela, dvaju mostova i vijadukata, a njegov završetak očekuje se do 2025. godine, izjavio je glasnogovornik Luke Kopar Sebastjan Šik.</p>
<p style="text-align: justify;">
Luka Kopar trenutno broji 1.000 stalno zaposlenih i još toliko unajmljenih radnika, a prosječna plaća im je oko 1.000 eura. U luci se tisuće Mercedes vozila prekrcava za Daleki Istok. Godišnje se pretovari više od 700 tisuća automobila. Nova pruga ide pod ruku s ulaganjima u luci. U kontejnerski terminal bit će uloženo 200 milijuna eura, za trećinu će se proširiti pristanište na kojem se već sada prekrcava više kontejnera nego u Rijeci i Trstu zajedno. Kopar se razvija od početka 90-ih, dijelom na račun Rijeke koja je stagnirala zbog rata, a ulaskom Slovenije u EU, Kopar dobiva status europske luke. Samo luka gradu godišnje donosi prihod od osam milijuna eura, ustvrdio je glasnogovornik Šik.</p>
Priopćenja