Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Srbija izdvaja 5 milijardi eura za novi ciklus investicija u infrastrukturi

<p style="text-align: justify;"> Vrijednost novog investicijskog ciklusa u infrastrukturi, s projektima koji se trebaju početi provoditi &scaron;irom Srbije, iznosi oko 5 milijardi eura, izjavila je ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture Zorana Mihajlović i dodala kako uskoro počinju razgovori o komercijalnom ugovoru s kineskom kompanijom CRBC o izgradnji Fru&scaron;kogorskog koridora, odnosno cestovnog smjera Novi Sad&ndash;Ruma s tunelom kroz Fru&scaron;ku goru, koji bi trebao omogućiti povezivanje Koridora 10 i Koridora 4 te stvaranje najkraće veze između Bosne i Rumunjske.</p> <p style="text-align: justify;"> Novi investicijski ciklus, između ostalog, uključuje projekte izgradnje Fru&scaron;kogorskog i Moravskog koridora, autoceste Ni&scaron;-Merdare-Pri&scaron;tina, kao i projekt autoceste i brze ceste Ruma-&Scaron;abac-Loznica. &Scaron;to se tiče Fru&scaron;kogorskog koridora, zavr&scaron;ena je dokumentacija za tri dionice, a četvrta se radi. Potpisan je i Memorandum o suradnji s kineskim konzorcijem CRBC, a sljedeći tjedan počet će razgovori o komercijalnom ugovoru. Očekivana vrijednost izgradnje je oko 400 milijuna eura, a dogovor bi trebao biti postignut do sljedeće jeseni, dok bi sami &nbsp;radovi početi sljedeće godine (između ožujka i svibnja), rekla je ministrica Mihajlović.</p> <p style="text-align: justify;"> Govoreći o cestovnom Koridoru 11 i izgradnji autoceste Ni&scaron;-Merdare-Pri&scaron;tina je navela kako je za Srbiju važno da kroz Crnu Goru i Albaniju dobije izlaz na more, ali i da osigura autocestu za svoje građane koji žive na tom području, kao i brži protok roba.</p> <p style="text-align: justify;"> Kako je najavila, nove dionice autoceste na Koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga bit će pu&scaron;tene u promet u rujnu ili listopadu, a od ožujka sljedeće godine počinje gradnja dijela autoceste između Preljine i Požege. U srpnju ove godine u Sofiji bi trebao biti potpisan ugovor o financiranju te dionice, koja će ko&scaron;tati oko 450 milijuna eura. Prema njenim riječima, autoput Pojate-Preljina važniji je od svih drugih, ne računajući Koridor 10.</p> <p style="text-align: justify;"> &Scaron;to se tiče modernizacije željezničkog Koridora 10 i pruge Beograd-Bar, Mihajlović je istaknula kako&nbsp; su Rusi vi&scaron;e zainteresirani za nastavak obnove barske pruge, dok Kineze vi&scaron;e zanima posao na rehabilitaciji pruge Beograd-Ni&scaron; i pruge od Novog Sada do Subotice.</p> <p style="text-align: justify;"> Govoreći o reformi cestovnog sektora, ministrica Mihajlović je ustvrdila kako novca za održavanje cesta ima dovoljno. Ove godine očekuje se 53 milijuna vozila na Koridoru 10 i povećanje prihoda od naplate cestarina za 30 posto, ali i promjena načina održavanja cesta.</p>

Priopćenja