Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

O studijskom putovanju gospodarskih savjetnika

<p style="text-align: justify;"> Na inicijativu EU delegacije (EUDEL) u Ottawi od 16. do 18. svibnja ove godine organizirano je studijsko putovanje gospodarskih savjetnika EU država članica (EUDČ) u dvije kanadske provincije, New Brunswick (NB) i Princ Edward Island (PEI). Veleposlanstvo Republike Hrvatske Ottawa zastupala je tom prigodom savjetnica Martina Mihovilić Vračarić.</p> <p style="text-align: justify;"> New Brunswick i Princ Edward Island su dvije od tri tzv. Maritimes provinces (pomorske provincije, tu se jo&scaron; ubraja i Nova Scotia). NB, jedina kanadska provincija koja ima dva službena jezika (engleski i francuski), ima povr&scaron;inu od 73.440 km2 i broji oko 760 tisuća stanovnika, dok PEI, najmanja kanadska provincija, ima povr&scaron;inu od 5.660 km2 i oko 150 tisuća stanovnika.</p> <p style="text-align: justify;"> Većina sastanaka i posjeta lokalnim tvrtkama organizirana je u dva glavna grada&nbsp; Frederictonu i Charlottetownu. Suorganizatori s kanadske strane bili su Opportunities NB i Innovation PEI (državne agencije ekvivalentne hrvatskom AIK-u). Osim sastanaka održanih s tijelima državne uprave (trgovina, poljoprivreda, investicije, inovacije i slično), u obje provincije je održan tzv. business matchmaking, gdje su EU predstavnici jedan na jedan održavali kratke sastanke s predstavnicima tvrtki koje žele poslovati u tim europskim državama. Svaka EUDČ sastala se s 10tak kompanija u NB-u i oko 5 u PEI-u. Tvrtke zainteresirane za poslovanje u Hrvatskoj dolaze iz sektora prehrambenih proizvoda i pića, poljoprivrede, izgradnje drvenih kuća, rasvjetnih tijela, čiste tehnologije, specijalnih vozila, nakita i slično. Organizirani su i posjeti jednoj većoj i nekoliko manjih (SME) provincijskih kompanija, kao i posjet luci St. John u NB-u.</p> <p style="text-align: justify;"> Gospodarska savjetnica Mihovilić Vračarić je u obje provincije dala glavne naglaske hrvatske ekonomije, popraćene nizom pitanja i odgovora. Potom su prisutni imali priliku vidjeti nagrađivani promotivni video HTZ-a iz 2018. i promotivni video AIK-a iz 2015. godine koji su pozdravili pljeskom i velikim odobravanjem te izrazili svoje divljenje ljepotama Hrvatske i obećali kako će Republika Hrvatska biti njihovo iduće turističko odredi&scaron;te.&nbsp;</p>

Priopćenja