Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Australska maloprodaja napokon pokazuje znakove života

<p style="text-align: justify;"> U veljači ove godine naglo je zavr&scaron;io pad prodaje u australskoj maloprodaji, koja je &nbsp;svakim danom sve bolja. Prema australskom uredu za statistiku (ABS), prodaja je porasla na 24,45 milijarde AUD (za 0,6 posto) u sezonskim prilagođenim uvjetima, udvostručujući tako prosječnu prognozu ekonomskih stručnjaka koji su očekivali povećanje od 0,3 posto. To je bio najveći postotak povećanja od studenoga 2017. godine.</p> <p style="text-align: justify;"> Brojke iz siječnja ove godine, koje su izvorno zabilježile dobit od 0,1 posto, također su revidirane kako bi se na kraju pokazalo povećanje od 0,2 posto. Rezultat povećanja brojki u siječnju i veljači ove godine je godi&scaron;nji porast prodaje s 2,1 posto na 3 posto, &scaron;to je najbrži rast od srpnja pro&scaron;le godine.</p> <p style="text-align: justify;"> U veljači ove godine sve industrije zabilježile su porast, no, prednjačila je maloprodaja u kućanstvima (1,1 posto), maloprodaja hrane (0,3 posto), promet u restoranima i&nbsp; kafićima (0,7 posto) te prodaja odjeće, obuće i osobnih potrep&scaron;tina (1,1 posto). Promet u trgovinama porastao je za 1,5 posto nakon pada u svakom od prethodna tri mjeseca, izjavili su u ABS-u.</p> <p style="text-align: justify;"> U odnosu na pro&scaron;lu godinu, prodaja neprehrambenih proizvoda također je nadma&scaron;ila očekivanja te je u siječnju ove godine porasla s 1,8 na 3,3 posto. Povećanje diskrecijskih područja potro&scaron;nje bilo je najveće od pro&scaron;log studenoga, kada je prodaja tehnologije bila nerealno povećana zbog pu&scaron;tanja u distribuciju novog iPhonea. Bez tog kratkotrajnog tehnologijskog učinka, dana&scaron;nji rezultat najbolji je od pro&scaron;log svibnja, izjavio je Stephen Walters, glavni ekonomist australskog instituta za direktore.</p> <p style="text-align: justify;"> Zapadna Australija i Queensland jedine su države koje su zabilježile pad maloprodaje od 0,6 posto odnosno 0,3 posto. Naime, promjena vremena proslave kineske nove godine mogla je doprinijeti neuobičajeno velikom porastu u veljači. Kineska Nova godina započela je sredinom veljače ove godine, dok je 2017. to bilo krajem siječnja. Kina je najveći australski izvor turističkih dolazaka, koji se stalno povećava. Velika većina posjetitelja iz Kine ulazi u Australiju kroz Sydney i Melbourne. To upućuje kako bi kineska Nova godina mogla utjecati na sezonski prilagođenu seriju podataka ABS-a.</p> <p style="text-align: justify;"> Drugi značajni čimbenik mogao bi biti rast zaposlenosti u Australiji. Pobolj&scaron;anje raspoloženja potro&scaron;ača može odražavati činjenica da je Australija tijekom pro&scaron;le godine otvorila vi&scaron;e od 400.000 dodatnih radnih mjesta, većinom za puno radno vrijeme. Međutim, dok je rezultat vi&scaron;e nego ohrabrujući, jo&scaron; uvijek je prerano službeno objaviti kako sektor maloprodaje značajno raste. Naime, nakon neuobičajeno mirne 2017. godine, rast plaća je stagnirao, kamatne stope počele su rasti, udjeli trži&scaron;ta su nestabilni, a povjerenje potro&scaron;ača ostaje krhko, upozorava glavni ekonomist Walters.</p>

Priopćenja