Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Istraživanja o kupovnim navikama Slovenaca

<p style="text-align: justify;"> Iako slovenski kupci sada imaju vi&scaron;e novca i vi&scaron;e tro&scaron;e, ostaju racionalni, pokazuju to nalazi istraživanja iPROM-a i Valicon-a o navikama kupovanja slovenskih potro&scaron;ača koji kupuju putem digitalnih medija.</p> <p style="text-align: justify;"> Slovenci sve če&scaron;će kupuju putem mobilnih telefona, a prije same kupovine dobro se raspitaju. Zadnjih godina mobilni telefoni postaju sve važniji u e-poslovanju pa tako i u kupovini te informiranju o kupovini.</p> <p style="text-align: justify;"> iPROM i Valicon u svojim istraživanjima dijele kupovinu u četiri kategorije: odmor, zabavna elektronika, krediti i automobili. Svima je zajedničko da se kupci prije same kupovine raspitaju, a razlikuje se izvor informacija. Tako se kod rezervacija za odmor ili kupovinu zabavne elektronike većina anketiranih osoba informira putem weba. Međutim, kod kredita i nabave automobila jo&scaron; uvijek prevladava fizički dolazak na mjesto prodaje, &scaron;to znači da, unatoč velikom utjecaju interneta, tradicionalni marketin&scaron;ki kanali jo&scaron; uvijek nisu za odbaciti.</p> <p style="text-align: justify;"> Slovenci odvajaju dosta vremena za kupovinu. Tako za dono&scaron;enje odluke o kupovini automobila Slovenci odvoje 104 dana. Ali, ukoliko žele promijeniti mobilnog operatera ili ponuditelja električne energije uzmu si i ne&scaron;to vi&scaron;e vremena jer im zamjena ponuditelja nije tako žurna. Kod mobilnih operatera stvari idu brže, ali jo&scaron; uvijek u procesu dono&scaron;enja odluke ostaje sasvim dovoljno vremena da operater, kojeg potro&scaron;ač želi napustiti, može učiniti jo&scaron; ne&scaron;to kako bi zadržao svog potro&scaron;ača.</p>

Priopćenja