Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Digitalne platforme i internetski divovi morat će u Slovačkoj plaćati porez

<p style="text-align: justify;"> Izmjenom Zakona o porezu na dohodak od početka 2018. godine davatelji usluga putem digitalnih platformi kao &scaron;to su Uber, Airbnb i Booking.com morat će u Slovačkoj plaćati porez na sve prihode koji proizlaze iz pružanja usluga na području zemlje. Te se tvrtke sada moraju registrirati kao stalne djelatnosti, ukoliko svoje usluge nude ponavljajući u obliku posredni&scaron;tva prijevoza i smje&scaron;taja, a njihovi će prihodi biti oporezovani porezom na dohodak prema slovačkom zakonodavstvu.</p> <p style="text-align: justify;"> Ukoliko davatelji takvih usluga ne registriraju svoj posao kao stalnu djelatnost, na njih će se primijeniti porez po odbitku. Od pristojbe koju poduzetnik plaća stranoj tvrtki za kori&scaron;tenje njegove platforme, uvedeni porez po odbitku iznosit će 19 ili 35 posto, ovisno o sjedi&scaron;tu stvarnog korisnika. Obvezu plaćanja ovog poreza snosit će vozač u slučaju usluge prijevoza, odnosno davatelj smje&scaron;tajnog objekta ukoliko se radi o davanju usluge smje&scaron;taja uz kori&scaron;tenje usluge neregistriranog stranog portala.</p> <p style="text-align: justify;"> Slovačka je jedna od prvih zemalja koje su se odlučile za oporezivanje ovog modernog poslovnog oblika, istaknuo je slovački ministar financija Kažim&iacute;r, dodajući kako su te mjere ujedno osmi&scaron;ljene u cilju stvaranja pravednog poslovnog okruženja, odnosno kako digitalne platforme koje su pravilno registrirane i plaćaju porez u Slovačkoj ne bi bile u nepovoljnijem položaju u usporedbi s onima koje svoje dobiti prenose u tzv. porezna utoči&scaron;ta.</p> <p style="text-align: justify;"> Zahvaljujući prihodima od ogla&scaron;avanja, internetski divovi Google i Facebook ostvaruju milijunsku prodaju u Slovačkoj, ali plaćaju daleko manje poreza, &scaron;to je&nbsp; neprihvatljivo. Prema njegovim riječima, 80 milijuna eura od trži&scaron;ta ogla&scaron;avanja ide na račune tvrtki poput Googlea i Facebooka. To je novac koji napu&scaron;ta Slovačku, a da nitko iz Slovačke ne dobije ni jednog centa. Taj problem treba &scaron;to prije rije&scaron;iti, izjavio je ministar Kažim&iacute;r.</p> <p style="text-align: justify;"> Međutim, te&scaron;ko je izračunati koliko je novaca Slovačkoj oduzeto na ovaj način jer se ovdje ne radi o dohotku, već o dobiti nakon odbitaka tro&scaron;kova koji se oporezuju. Stoga Europska komisija do kraja prvog polugodi&scaron;ta 2018. planira predložiti način na koji će se oporezivati IT divovi, a &scaron;to primarno promovira Francuska koja predlaže uvođenje naknada od prodaje. Prema procjenama marketin&scaron;kih agencija, Facebook i Google kontroliraju preko 50 posto trži&scaron;ta online ogla&scaron;avanja u Slovačkoj. Za razliku od Facebooka, Google ima otvorenu službenu podružnicu u Slovačkoj, ali zapo&scaron;ljava samo deset osoba.</p>

Priopćenja