<p style="text-align: justify;">
Svima je poznato kako je vuna dobar toplinski izolator. Međutim, vuna je odličan izolator i za ljetne vrućine. Oko 40 posto ukupne energije Europe troši se na zagrijavanje ili rashlađivanje zgrada. Međutim, ako se one mogu dobro izolirati, ušteda može biti velika.</p>
<p style="text-align: justify;">
Rockwool je danska tvrtka koja posluje na međunarodnom tržištu. Zapravo, tvrtka službeno nosi ime koje baš i ne zvuči kao dansko Rockwool InternationalA/S. Zapadna Europa i dalje je njeno glavno tržište, a tijekom prva tri tromjesečja 2017. godine tvrtka je na tom području ostvarila oko 58 posto prometa, u Istočnoj Europi 18 posto, a u Sjevernoj Americi, Aziji i ostalom dijelu svijeta 24 posto prodaje. Izolacija je najveći segment prodaje, oko 3/4, dok "systems" predstavlja tek jednu četvrtinu, unutar koje su zvučno izolacijske ploče i slično.</p>
<p style="text-align: justify;">
Osim dobrih izolacijsko tehničkih osobina, proizvodi Rockwool-a su također otporni na vatru. To je jako važno, poglavito kada dođe do požara u nekoj zgradi. Stoga Rockwool uživa veliku prednost u konkurenciji s drugim proizvođačima materijala za izolaciju. I na okoliš je usmjerena velika pozornost, a redukcija ispuštanja CO2 plina važna je i u političkom smislu i za cijelo društvo. To znači da Rockwool proizvodi imaju dobre i političke i ekonomske mogućnosti da u budućnosti postanu još više traženi. Uvijek je važno pogledati dugoročne perspektive za investicije. A za one, koji u svoja razmišljanja uključuju i etiku, dobro je da tvrtke u koje se investira razmišljaju i o dobrobiti za društvo. Naravno, u razmišljanja kod ulaganja treba uključiti i izravan ekonomski aspekt. Ali i tu izgleda kako razvitak ide dobrim putem. Istina je da su cijene sirovina u prva tri tromjesečja 2017. godine bile pod određenim pritiskom, ali rezultat primarnog poslovanja tvrtke poboljšan je za 8 posto, što je više nego rast prometa od 5,9 posto. Kao pojašnjenje toga navode se više prodajne cijene i bolja učinkovitost proizvodnje.</p>
<p style="text-align: justify;">
Rast prodaje najsnažniji je u Istočnoj Europi gdje je dostigao 9,7 posto, dok je umjereniji na ostalim uhodanim tržištima Zapadne Europe s 5,0 posto. U ostalim dijelovima svijeta rast je prvih devet mjeseci prošle godine iznosio 5,4 posto. SAD je vukao rast s dvoznamenkastim brojkama.</p>
<p style="text-align: justify;">
Cijena energije ima određeno značenje za potražnju Rockwool proizvoda te je razvitak cijene nafte stoga imao pozitivno značenje za ekonomiju koncerna. Nafta se obračunava u dolarima pa je pad tečaja dolara dao objašnjenje za dio porasta cijena, a također će zaustaviti pozitivni učinak razvitka cijena nafte.</p>
<p style="text-align: justify;">
Stupanj suficita u 3. tromjesečju prošle godine bio je podignut na 12,4 posto s 10,9 posto u istom razdoblju godinu ranije te se može reći kako stvari idu u dobrom smjeru.</p>
<p style="text-align: justify;">
Čelništvo je kod predavanja Q3-izvješća očekivalo neizmijenjen rast prometa, mjeren u lokalnoj valuti od 5-7 posto. Tako se očekuje stupanj suficita od nepunih 11 posto, u usporedbi s ranije objavljenim, nešto preko 10 posto, dok se sada očekuju investicije od oko 135 milijuna eura, u odnosu na ranije očekivanih 150 milijuna eura.</p>
<p style="text-align: justify;">
Po procjeni Danske analize dionica, Rockwool dionica prošle godine donijela je investitorima nešto više od 41 posto oplemenjivanja kapitala, dok je šest godina prije toga donosila 20,6 posto. U 2007. godini vrijednost dionice bila je na povijesno visokoj razini od 2006., međutim, 13 mjeseci kasnije izgubila je 87 posto od svoje vrijednosti i pala na 251. Kasnije je ponovo dobila uzlaznu tendenciju. Vrijednost dionice ovisi o aktivnostima u sektoru gradnje, poglavito u velikim zemljama poput Kine i Rusije. Za 2017. godinu očekuje se rast prometa od 5 do 7 posto u lokalnoj valuti. Razina investicija mogla bi biti oko 135 milijuna eura.</p>
Priopćenja