<p style="text-align: justify;">
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH (MMPI) i HŽ infrastruktura (HŽI) potpisali su s Tvrtkom “Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF)“ Memorandum o razumijevanju, 24. siječnja ove godine u Madridu.</p>
<p style="text-align: justify;">
ADIF je španjolska državna tvrtka zadužena za upravljanje većim dijelom španjolske željezničke infrastrukture, a osnovana je 2005. godine kao odgovor na zahtjeve Europske unije za odvajanje prirodnog monopola upravljanja infrastrukturom od konkurentskih operacija vožnje vlakova.</p>
<p style="text-align: justify;">
Prema dogovoru dviju strana, putem ove inicijative poticat će se u prvom redu daljnji razvoj Mediteranskog koridora, jednog od devet koridora osnovne prometne mreže EU i njegove povezanosti s ostalim koridorima i lukama uz zajedničku suradnju i koordinaciju. Nadalje, u okviru ovog Memoranduma dogovorena je suradnja u pogledu razvoja željeznica putem razmjene iskustava u vezi sektorskog planiranja, provedbe, razvoja stručnosti, poboljšanja zakonodavnog i institucionalnog okvira, modernizacije infrastrukture i tehnologije, modernizacije upravljanja željezničkim prometom, implementacije Europskog sustava za upravljanje željezničkim prometom (ERTMS), razvoja intermodalnog prometa te logističkih područja i teretnih terminala, planiranja, projektiranja, izgradnje i održavanja energetskih, signalnih i komunikacijskih željezničkih sustava, razvoja putničkih postaja, a sve u cilju osnaživanja željeznice i njene vodeće uloge u planu gospodarskog razvoja te globalne zaštite okoliša.</p>
<p style="text-align: justify;">
S predstavnicima Ministarstva prometa i graditeljstva Kraljevine Španjolske razgovaralo se i o mogućem zajedničkom nastupu kod budućeg širenja Mediteranskog koridora, pri čemu se RH, uz inicijativu uključivanja Ploča, isto tako založila za uključivanje ličke pruge u spomenuti koridor, kako bi se omogućila povezanost luka Zadar, Šibenik, i Split s Mediteranskim koridorom.</p>
Priopćenja