<p style="text-align: justify;">
Modernizacija željezničke pruge Beograd-Budimpešta započela je radovima na dionici od Beograda do Stare Pazove, duljine 34,5 kilometara. Izvođač radova je kineska Tvrtka “China Railways International i China Construction Company“, a vrijednost ugovora je 350,1 milijuna USD.</p>
<p style="text-align: justify;">
Planirani rok završetka radova izgradnje navedene dionice je tri godine, a završetak kompletne brze pruge Beograd-Budimpešta očekuje se za šest godina.</p>
<p style="text-align: justify;">
Modernizacija pruge Beograd-Budimpešta prvi je prekogranični projekt u okviru suradnje Kine i zemalja Srednje i Istočne Europe, koji zajednički provode Srbija, Mađarska i Kina.</p>
<p style="text-align: justify;">
Ukupna vrijednost radova na pruzi kroz Srbiju do granice s Mađarskom, duljine 184 kilometra, je oko 2 milijarde USD, a sama priprema projekta trajala je tri godine.</p>
<p style="text-align: justify;">
Na dijelu pruge Beograd Centar-Stara Pazova bit će u cijelosti obnovljena i modernizirana građevinska i elektrotehnička infrastruktura, kako bi se vlakovi od Beograda do Batajnice mogli kretati brzinom do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove, gdje su predviđena četiri kolosijeka, čak do 200 kilometara na sat. Sada se vlakovi na toj pruzi kreću brzinom najviše do 70 kilometara na sat.</p>
<p style="text-align: justify;">
Za financiranje radova na dionici Beograd-Stara Pazova podignut je kredit kod kineske “Export-import banke“, u vrijednosti od 297,6 milijuna USD, s godišnjom kamatnom stopom od 2 posto, rokom otplate od 180 mjeseci, uz poček od 5 godina. Kako je predviđeno, materijal, tehnologije i usluge koje se nabavljaju putem tog kredita bit će većinom iz Kine.</p>
<p style="text-align: justify;">
Premijerka Srbije Ana Brnabić izrazila je ponos na suradnju Srbije i Kine, a prema njenim riječima, mađarski premijer Viktor Orban pohvalio je Srbiju jer je prije Mađarske izvršila pripreme za početak izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta.</p>
Priopćenja