Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Tržišta regije uzdrmana zbog Agrokora

<p style="text-align: justify;"> Konferencija FMCG Retail and Agribusiness Arena, koja se&nbsp; tradicionalno održava svake godine u četiri regionalna centra - Zagrebu, Beogradu, Sarajevu i Ljubljani, održana je 14. studenoga ove godine u Beogradu.&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Na dnevnom redu beogradske konferencije na&scaron;la su se, između ostalog i pitanja o utjecaju restrukturiranja Agrokora na trži&scaron;ta zemalja regije, &scaron;to se može učiniti kako bi se ubrzao rast prehrambeno-maloprodajnog sektora te kakvi su planovi daljnjeg &scaron;irenja i učinci on-line kanala prodaje na poslovanje.</p> <p style="text-align: justify;"> Trži&scaron;te prehrambenog sektora regije uzdrmano je brojnim problemima zbog slučaja Agrokor, a banke slabije financiraju tvrtke koje su izložene tom koncernu. Stoga su se vodeći ljudi iz maloprodajno-prehrambenog sektora okupili u Beogradu kako bi razmijenili mi&scaron;ljenja i ocjene o stanju i perspektivama trži&scaron;ta prehrambene industrije na ovim prostorima, nakon potresa koji je izazvao slučaj Agrokor, izjavio je Tomislav Gavaži, osnivač i vlasnik hrvatske Infoarena grupe, otvarajući 7. regionalnu konferenciju FMCG Retail and Agribusiness Arena.</p> <p style="text-align: justify;"> Predstavljajući rezultate istraživanja kompanije Nielsen za drugo tromjesečje 2017. godine provedeno u &scaron;est gradova u Srbiji, konsultant za prodajnu efikasnost iz kompanije Nielsen Srbija Ivan &Scaron;a&scaron;ić je ustvrdio kako rastuće cijene vi&scaron;e nisu najveća briga potro&scaron;ača u Srbiji, već je to sada sigurnost radnih mjesta, odnosno strah od gubitka posla. Naglasio je kako su rat i terorizam druga najveća briga građana u Srbiji, na trećem mjestu je zdravlje, a potom slijedi balansiranje između posla i privatnog života.</p> <p style="text-align: justify;"> Prema istom istraživanju, supermarketi su destinacija broj jedan za kupce, a žene predstavljaju dominantne kupce za većinu kupovnih misija. Prosječan mjesečni iznos koji se u Srbiji potro&scaron;i za hranu, kućne potrep&scaron;tine i osobnu higijenu iznosi 229 eura.</p>

Priopćenja