Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Riječki i pulski brodograditelji prvi u svijetu primijenili novu tehnologiju

<p style="text-align: justify;"> Pulski i riječki brodograditelji odvažili su se na pionirski iskorak. Prvi u svijetu u značajnom su obujmu primijenili lake kompozitne materijale na svojim novogradnjama. Rezultat toga je &raquo;Siem Cicero&laquo;, 200 metara dug i 32 metra &scaron;irok brod za prijevoz automobila koji već nekoliko mjeseci plovi svjetskim morima i nosi titulu naj&scaron;tedljivijeg broda u svojoj klasi. Zahvaljujući primjeni ove inovativne tehnologije, ova ploveća grdosija koja na svojih 13 paluba može prevoziti 7.000 automobila, &raquo;olak&scaron;ana&laquo; je za ukupno 800 tona zbog čega tro&scaron;i i do 2,4 tone goriva manje dnevno.</p> <p style="text-align: justify;"> Za desetak dana, točnije 10. listopada, Siemovu novogradnju u riječkom &raquo;3. maju&laquo; obići će &scaron;ezdesetak sudionika E-Lass konferencije koja će se održati u Puli. Riječ je o Europskoj mreži za lagane primjene na moru koja okuplja dionike zainteresirane za lagani dizajn u pomorskoj industriji. E-Lass ima vi&scaron;e od 200 članova iz 25 različitih zemalja koji nastoje olak&scaron;ati aktivnosti i razmjenu informacija u poticanju razvoja laganog dizajna. Dogodilo se, eto, da se upravo jedno hrvatsko brodogradili&scaron;te odvažilo na prvu značajniju primjenu lakih materijala na novogradnjama u svijetu &scaron;to nesumnjivo budi velik interes kod sudionika ove E-Lassove konferencije, &scaron;to se može i&scaron;čitati već iz njezine najave i poziva na dolazak u Pulu.</p> <p style="text-align: justify;"> Uz svjetski poznatu tvrtku Diaba, na optimizaciji i samoj izradi panela uključene su dvije domaće tvrtke, Bonum i Brzoglas. U Uljaniku naveliko hvale vrhunsku kvalitetu kompozitnih panela s Diabovom Divinycellovom jezgrom, koju je izradila vrtka Brzoglas iz Ka&scaron;tel Novog koja se, među ostalim, bavi proizvodnjom proizvoda od plastike.</p> <p style="text-align: justify;"> Nova tehnologija na Uljanikovim car-carrierima dobila je sva potrebna odobrenja od klasifikacijskog dru&scaron;tva Bureau Veritasa i ostalih institucija, a u na&scaron;em najvećem brodogradili&scaron;tu ne misle na tome stati. U bliskoj suradnji s partnerima iz ovog posla i kroz sudjelovanje u drugim EU projektima u koje su uključeni, u Uljaniku razmatraju kako ova rje&scaron;enja primijeniti i na drugim brodovima.</p> <p style="text-align: justify;"> (Novi list)</p>

Priopćenja