Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Kina razmatra vremenski okvir za zabranu vozila pokretanih fosilnim gorivima

<p style="text-align: justify;"> Zamjenik kineskog ministra industrije i informacijskih tehnologija Xin Guobin, na Međunarodnom je forumu o razvoju kineske automobilske industrije, održanom u Tijanjinu 8.-10. rujna, izjavio je kako kineske vlasti istražuju mogućnosti stvaranja vremenskog okvira u kojem bi se zabranila proizvodnja i prodaja vozila s benzinskim i dizelskim pogonom.<br /> &nbsp;<br /> Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija započelo je istraživati tu mogućnost i razmatrati vremenske okvire za rje&scaron;avanja ovoga pitanja, koje ima značajan utjecaj na okoli&scaron;, ali i na rast kineske autoindustrije. Nadležna kineska tijela rade na prijedlozima za potencijalno ukidanje vozila pokretanih fosilnim gorivima, s ciljem da na cesti nađe vi&scaron;e automobila pokretanih novim oblicima čiste energije. Predloženo je kako bi nadležne kineske službe trebale razmatrati sličan raspored kojeg se drže Francuska i Ujedinjeno Kraljevstvo koji do 2040. planiraju ukloniti sa svojih cesta spomenute vrste vozila.<br /> <br /> Kinesko Ministarstvo financija će, prema riječima Xin Guobina, surađivati s Ministarstvom industrije i informacijskih tehnologija te drugim tijelima u cilju promicanja nove politike energetskih kredita. Konkretno, prema novim predloženim mjerama, svaki kineski proizvođač automobila će tijekom 2018. godine morati ostvariti 8 posto od svoje proizvodnje za električna i hibridna vozila odnosno 10 posto tijekom 2019., i 12 posto tijekom 2020. godine. Proizvođači automobila koji nisu u mogućnosti zadovoljiti ove ciljeve morat će kupiti &#39;&#39;kredite&#39;&#39; od konkurenata koji imaju vi&scaron;ak.<br /> <br /> Osim električnih i hibridnih vozila, nadležne kineske službe također potiču i koncept &#39;&#39;pametnih automobila&#39;&#39;, uključujući i tehnologiju &#39;&#39;samovožnje&#39;&#39;, te izrađuje nacionalnu razvojnu strategiju za pametne automobile koja bi trebala dati smjer u promicanju pametnih automobila te voditi kineski razvoj inteligentnih automobila u budućnosti. U praksi, posljednjih nekoliko godina veliki broj kineskih tvrtki, uključujući vodeće internetske tehnolo&scaron;ke tvrtke, počele su već ulagati u tehnologiju &#39;&#39;smart-car&#39;&#39;.<br /> <br /> Inače, Kina je u 2016. proizvela i prodala vi&scaron;e od 28 milijuna vozila, i već osam godina uzastopno najveće automobilsko trži&scaron;te na svijetu te najveći proizvođač i trži&scaron;te za vozila pokretana novim vidovima energije, s vi&scaron;e od pola milijuna automobila koje su pro&scaron;le godine proizvedeni i prodane.<br /> <br /> Prema ranije objavljenim smjernicama Državnog vijeća, Kina bi do 2020. trebala izgraditi vi&scaron;e od 12.000 novih stanica za punjenje kako bi se ispunila potražnja preko 5 milijuna vozila pokretanih novim vidovima energije. Vlada raznim mjerama promiče kori&scaron;tenje vozila pokretanih novim oblicima energije u cilju olak&scaron;avanja pritiska na okoli&scaron;. Mjere uključuju subvencioniranje električnih vozila, i davanje poticaja za proizvođače i kupce.<br /> <br /> &nbsp;</p>

Priopćenja