Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Online prodaja u Kini u sve većem zamahu

<p style="text-align: justify;"> Korisnici interneta diljem Kine u nedjelju su masovno sudjelovali jo&scaron; jednom online &#39;&scaron;oping festivalu&#39; kojim je obilježena sredina 2017. Podsjećamo kako je Dan samaca ili 11. studenoga, koji je najveći online &scaron;oping festival u Kini pokrenut od strane Alibabina Tmalla, dok je 18. lipnja pokrenut od strane njihovog najvećeg rivala JD.com-a.</p> <p style="text-align: justify;"> I druge tvrtke odmah su se pridružile trendu s posebnim ponudama kako bi privukle vi&scaron;e kupaca. JD.com je u nedjelju prijavio kako se dobit u prvom satu prodaje udvostručila u odnosu na isto razdoblje pro&scaron;le godine. Tmall je utržio 100 milijuna yuana (14,71 milijuna američkih dolara) u samo sedam minuta nakon otvaranja. Drugi kineski div e-trgovine suning.com svjedočio je četverostrukoj dobiti u odnosu na godinu ranije.</p> <p style="text-align: justify;"> Među top pet željenih predmeta na listi kupaca koji naručuju s JD.com su mobilni telefoni, računala s ravnim ekranom, prijenosna računala i hrana za novorođenčad.&nbsp; Kako bi svježa hrana do&scaron;la do potro&scaron;ača u najkraćem mogućem roku, Tmallov lanac hladne hrane sve obavlja na vrijeme. Njegova dnevna dostava svježe hrane dostiže skoro 500 tona.</p> <p style="text-align: justify;"> Kori&scaron;tenjem &#39;pametnog&#39; skladi&scaron;ta potrebne su samo tri minute da se po&scaron;iljka s polica usmjeri na automatiziranu pokretnu traku. Osim toga, platforme za e-trgovinu čak koriste i dronove kako bi obavile brzu dostavu. Jedan od njih je i suning.com koji je za &scaron;oping maniju 18. lipnja koristio dronove kako bi po&scaron;iljke čim prije stigle kupcima u udaljenim selima.</p> <p style="text-align: justify;"> JD.com koristi pro&scaron;irenu i virtualnu realnost kako bi ponudio interaktivno potro&scaron;ačko iskustvo tako da su u čitav proces dostave uključeni roboti, automatski navođeni automobili i dronovi. Čelnik JD-jeva ureda za marketing Xu Lei istaknuo je kako će maloprodaja biti vođena promjenama u navikama potro&scaron;ača i tehnolo&scaron;kom nadogradnjom.</p> <p style="text-align: justify;"> Velika potro&scaron;nja uslijedila je nakon usporavanja kineskog gospodarstva s obzirom da drugo po veličini gospodarstvo svijeta radi na premje&scaron;taju s ovisnosti o izvozu i investicijama na potro&scaron;nju. Rast investicija u nekretnine usporio je u svibnju po prvi puta nakon studenog pro&scaron;le godine, no maloprodaja je u istom mjesecu porasla 10,7 posto na godi&scaron;njoj razini potaknuta snažnom online prodajom &scaron;to upućuje na jaku potro&scaron;nju koja se nastavlja. Podsjećamo kako je Kina najveće svjetsko trži&scaron;te za online trgovinu s oko 467 milijuna online potro&scaron;ača koji su pro&scaron;le godine potro&scaron;ili oko 26,1 trilijun yuana &scaron;to je porast od 19,8 posto na godi&scaron;njoj razini.</p>

Priopćenja