Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Poletio prvi kineski domaće proizvedeni veliki putnički avion

<p style="text-align: justify;"> Kina je učinila veliki korak prema naprijed postajući globalna zrakoplovna sila, budući da je njen prvi domaće proizvedeni veliki mlazni putnički zrakoplov, C919, poletio u petak. Let je učinio Kinu četvrtim proizvođačem velikih mlaznih putničkih zrakoplova, nakon Sjedinjenih Američkih Država, Zapadne Europe i Rusije. Također je označio prekretnicu za Komercijalnu zrakoplovnu korporaciju Kine (COMAC - Commercial Aircraft Corporation of China), proizvođača zrakoplova C919 sa sjedi&scaron;tem u &Scaron;angaju.</p> <p style="text-align: justify;"> Zrakoplov sa dvostrukim motorima je uzletio sa Međunarodne zračne luke Pudong u &Scaron;angaju sa pet članova posade, no bez putnika.</p> <p style="text-align: justify;"> Slovo &quot;C&quot; u nazivu zrakoplova označava Kinu (China) i COMAC, dok 9 simbolizira &quot;zauvijek&quot; u kineskoj kulturi, a 19 predstavlja 190 sjedala pri punom kapacitetu. Sa standardnim doletom od 4.075 kilometara, zrakoplov uskog trupa je usporediv sa unaprijeđenim Airbusom 320 i Boeingom 737 nove generacije i označava ulazak Kine na globalno zrakoplovno trži&scaron;te.</p> <p style="text-align: justify;"> Državno vijeće je 2007. odobrilo planove za razvoj velikog putničkog mlažnjaka. Prvi C919 je si&scaron;ao sa proizvodne trake u studenom 2015. Vi&scaron;e od 200.000 tehničara je radilo na projektu. Mlažnjak je dizajniran i proizveden u Kini, a izrađen je resursima iz zemalja diljem svijeta. Postignuće je u globalnoj suradnji, rekao je Wu.</p> <p style="text-align: justify;"> Zrakoplov C919 sačinjavaju dijelovi od preko 30 globalnih dobavljača kao &scaron;to je tvrtka Honeywell International Inc. Njegovi motori su izrađeni zajedničkim poduhvatom tvrtki General Electric i Safran Aircraft Engines. Let je označio kulminaciju uspje&scaron;ne suradnje između tvrtje Safran i Kine.</p>

Priopćenja