Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Latinoameričko tržište – nove prilike za hrvatske tvrtke

<p style="text-align: justify;"> Na seminaru ELANBiz &ndash; Va&scaron; ulaz na latinoamerička trži&scaron;ta predstavljana je Europska i latinoamerička poslovna mreža koju financira EU a namijenjena je unaprjeđivanju i olak&scaron;avanju poslovanja europskih tvrtki na trži&scaron;tima sedam zemalja Latinske Amerike &ndash; Argentine, Brazila, Čilea, Meksika, Perua, Kolumbije i Kostarike. ELANbiz je poslovni informacijski servis namijenjen europskim malim i srednjim tvrtkama, dok je a ELAN Network poslovna inovacijska mreža, koja pomaže gospodarstvenicima u povezivanju i pronalasku poslovnih partnera na trži&scaron;tu Latinske Amerike.</p> <p style="text-align: justify;"> &quot;Zemlje Latinske Amerike čine tek 0,5 posto međunarodne robne razmjene Hrvatske sa svijetom, a pritom se najvi&scaron;e razmjene postiže s Brazilom, Kolumbijom, Argentinom, Meksikom i Čileom, kamo Hrvatska najvi&scaron;e izvozi proizvode elektroindustrije, strojogradnje, brodogradnje, kemijske industrije itd., a uvozi proizvode prehrambene, kemijske industrije itd.&quot;, kazala je Lozika Ma&scaron;ić iz Sektora za međunarodne poslove i EU HGK, dodajući da potencijal za razvoj ima i turizam, a Hrvatsku posjećuju najvi&scaron;e gosti iz Brazila i Argentine.</p> <p style="text-align: justify;"> Radoslav Ostermann iz Instituta Ruđer Bo&scaron;ković predstavio je ELAN Network, mrežu pomoću koje se gospodarstvenicima mogu subvencionirati tro&scaron;kovi poslovnog putovanja u Latinsku Ameriku. Projekt za partere ima gospodarske komore u Latinskoj Americi i druge institucije. Njime se potiču poslovni susreti putem događanja koja se jednom godi&scaron;nje organiziraju u tim zemljama te se nastoji privući domaće i tvrtke iz EU. &quot;Ove godine 60 će tvrtki dobiti dijelom pokrivene tro&scaron;kove (1.200 eura po tvrtki), a događanja iz područja poput obnovljive energije, ICT-a, novih materijala i biotehnologije održavaju u Kostarici, Argentini, Čileu, Brazilu i Kolumbiji&quot;, napomenuo je Ostermann te istaknuo važnost hrvatske dijaspore koja može biti od velike pomoći tvrtkama te važnost pronalaska lokalnog partnera za poslovanje na tim trži&scaron;tima.</p> <p style="text-align: justify;"> (HGK)</p>

Priopćenja