Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Sele li radna mjesta iz Opela u Kinu?

<p style="text-align: justify;"> Nakon prodaje Opela Peugeotu radna mjesta su nesigurna. Unatoč obećanju predsjednika Uprave Peugeot-Citroen (PSA) Carlosa Tavaresa, radna mjesta 38.000 zaposlenih ozbiljno su ugrožena.</p> <p style="text-align: justify;"> Automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhofer računa da bi otpalo svako treće radno mjesto. Drži kako je smanjenje tro&scaron;kova jedina poluga kojom se zajednički poduhvat može učiniti profitabilnim. Prema izjavi Carlosa Tavaresa, smanjenje radnih mjesta započet će tek 2018. godine, odnosno kad preuzimanje uđe u ozbiljnu fazu, pa zaposlenicima ostaje nekoliko mjeseci za pronalazak rje&scaron;enja.</p> <p style="text-align: justify;"> U međuvremenu je preuzimanje postalo predmet politike. Do sada nije bilo obvezujućih jamstava za radna i proizvodna mjesta. Trenutno se vode razgovori sa svim sudionicima. Izjave iz njemačkog ministarstva gospodarstva govore o pozitivnim signalima, koji moraju ući u dogovore i ugovore.</p> <p style="text-align: justify;"> Peugeot je već najavio da bi u budućnosti uložio u Opel. S druge strane u Upravi Opela su opu&scaron;teniji. Amerikanci, vlasnici Opela, uvijek su ograničavali njegov rast. Sada se mogu otvoriti prilike u Kini i Južnoj Americi i stručnjaci vezu Opela i Francuza vide kao dobru alternativu. I kineski Dongfeng, veliki dioničar PSA, može se užurbano zauzeti za ulazak na kinesko trži&scaron;te, ali i na smanjenje broja radnih mjesta u Opelu.</p> <p style="text-align: justify;"> Kinezi, isto kao i obitelj Peugeot i francuska država, imaju 14 posto udjela te se također zanimaju za europsko trži&scaron;te. Stoga nije isključeno da se u Europi jednoga dana prodaju automobili proizvedeni na trakama u Kini.</p> <p style="text-align: justify;"> Opel, GM i PSA su nezadovoljni jer je vijest o preuzimanju prerano oti&scaron;la u javnost te &scaron;to se o tome politički raspravlja.</p>

Priopćenja