Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Najava direktne željezničke cargo linije Trst - Kiel

<p style="text-align: justify;"> U tr&scaron;ćanskom dnevniku &bdquo;Il Piccolo&ldquo; od 23. siječnja 2017. najavljeno je pu&scaron;tanje u promet direktne željezničke cargo linije koja će tjedno povezivati luku Trst sa Kielom (lukom na krajnjem Sjeveru Njemačke, udaljenoj 90 - tak kilometara od Hamburga). Time se prvi put u povijesti najavljuje, povezivanje Jadranskog mora sa Baltičkim, direktnom željezničkom cargo linijom. Talijani se hvale da su zahvaljujući turskim i talijanskim poduzetnicima preduhitrili politiku EU o stvaranju trans - europske prometne mreže TEN-T (Trans - european Networks Transport), predložene od strane Europske komisije 2013. s ciljem da do 2030. s devet glavnih koridora poveže Istok i Zapad Europe. Temeljem prijedloga EK koridor Baltik- Adriatik prelazi preko 6 zemalja članica (Poljska, Če&scaron;ka, Slovačka, Austrija, Slovenija i Italija) povezujući baltičke luke (Gdansk i Swinoujscie) s Trstom, Koprom, Venecijom i Ravennom.</p> <p style="text-align: justify;"> Nova cargo željeznička pruga polazi iz Trsta, s Molo 6 terminala (Multi purpose terminal), trasom M&uuml;nchen, K&ouml;ln, Hamburg do Kiela, praktički do granice s Danskom, odakle je daljnji transport predviđen trajektima tvrtke &bdquo;Stena line&ldquo; za Goteborg u &Scaron;vedskoj, a odakle je lako povezati se pomorskim putem i s trži&scaron;tem Norve&scaron;ke, Finske i Rusije. Ova pruga najavljuje nastavak &bdquo;morske ceste&ldquo; koja povezuje Tursku s Trstom. Iz Turskih luka za Trst tjedno polaze 4 velika trajekta (iz luka Haydarpase, Instanbula, Izmira) te se zaustavljaju u Lavriu (Grčka), a svi su vlasni&scaron;tvo moćne turske logističke grupacije EKOL.</p> <p style="text-align: justify;"> Time se realizira najavljena strategija razvoja regije FVG koja primarno nastoji revalorizirati luku Trst, a strategija je upravo pobolj&scaron;anje intermodalnih usluga brod-željeznica kojom u Trstu upravlja tvrtka Alpe Adria u vlasni&scaron;tvu Luke Trst i Regije FVG. Sve su to preduvjeti za daljnji razvoj luke Trst koja je postala najvažnija talijanska luka za željeznički transport te je u 2016. s brojem od 7.631 vlakova, &scaron;to je povećanje od 25 posto u odnosu na 2015., nadma&scaron;ila najprometniju talijansku luku u La Speziji.</p>

Priopćenja