Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Otvoren CMT - najveći sajam turizma na svijetu

<p style="text-align: justify;"> Od 14. siječnja do 22. siječnja 2017. u Stuttgartu se održava godi&scaron;nji sajam turizma CMT, najveći sajam turizma na svijetu otvoren za &scaron;iroku publiku. Na sajmu je s prepoznatljivim zajedničkim &scaron;tandom i ove godine prisutna i Hrvatska turistička zajednica. Sajam su posjetili i sastali se s direktorima HTZ-a i predstavnici GK Stutttgart, Slavko Novokmet, generalni konzul i Ivan Sablić, vice konzul. Ovogodi&scaron;nje izdanje privuklo je 2.052 izlagača iz ukupno 93 zemlje svijeta. Sajam je u prvom vikendu posjetilo preko 70 tisuća posjetitelja, ne&scaron;to vi&scaron;e nego pro&scaron;le godine.</p> <p style="text-align: justify;"> Prema informacijama organizatora, protekla godina usprkos terorizmu bila je za turizam na svjetskoj razini pozitivna, čak je i rastao broj noćenja. Želja Nijemaca za putovanjem, s obzirom na situaciju u svijetu, nije umanjena, samo se mijenjaju destinacije u koje odlaze njemački turisti. Zamjetno je smanjenje broja letova za Tursku i Sjevernu Afriku, koje usprkos smanjenju i dalje ostaju najče&scaron;ći ciljevi Nijemaca. Od promjena bi mogle profitirati &Scaron;panjolska, Grčka i Italija, ali i Karibi i Afrika. Zanimljivo je da pojedine zemlje na trži&scaron;tu poku&scaron;avaju privući turiste novim pristupom, pa tako Tunis nudi putovanja u predjele u kojima su snimani dijelovi popularne filmske serije Star Wars, a Sjeverna Irska pod obaveznim sugerira turistima da posjete dvorce i ostatke kula na kojima je snimana serija Game of Thrones.</p> <p style="text-align: justify;"> Prisutan je trend povećanja individualnih putovanja. Hrvatski izlagači predstavljaju se u hali 6. na zajedničkom paviljonu HTZ-a te nekoliko izlagača sa samostalnim &scaron;tandovima. Izrazili su zadovoljstvo dosada&scaron;njim nastupom i interesom. Hrvatska je od početka godine značajnije prisutna sa reklamnim spotovima na gledanim njemačkim tv postajama Pro7, sat1, n24, tele5, itd. a i njemački turoperatori, poput snažnog TUI-a samostalno na televiziji reklamiraju putovanja u Hrvatsku, &scaron;to nije pro&scaron;lo nezamijećeno kod njemačke publike. S obzirom na sveukupnu situaciju, prema riječima hrvatskih izlagača, očekuje se pozitivna turistička sezona i rast posjeta njemačkih turista te bi prvi puta mogla biti probijena brojka od 2,5 milijuna njemačkih turista u Hrvatskoj.</p>

Priopćenja