<p style="text-align: justify;">
U odnosu na godinu prije to znači povećanje za čak 1,7 milijardi, na više od 5,1 milijardu kuna. Među djelatnostima koje su dale najveći doprinos povećanju izvoza bili su i proizvodnja gotovih metalnih proizvoda s rastom za oko 960 milijuna kuna ili 20 posto, prehrambeni proizvodi s povećanjem za 900 milijuna ili 15 posto, te električna oprema koje je izvezeno 18 posto ili oko 800 milijuna kuna više nego u istom razdoblju prethodne godine. Kako su neke od izvozno značajnih djelatnosti lani zabilježile osjetan pad, ukupno je do kraja listopada izvoz povećan za 2,3 milijarde kuna, na 74,7 milijardi.</p>
<p style="text-align: justify;">
Promatrano geografski, uz već tradicionalno najznačajnije vanjskotrgovinske partnere Hrvatske, a to su ponajprije članice EU, analitičari HGK ističu kako su se lani stopama rasta izvoza istaknule neke udaljenije destinacije, poput SAD-a, Saudijske Arabije, Katara, Republike Koreje. Tako je vrijednost izvoza u SAD porasla čak 60 posto, na 2,6 milijardi kuna, a u zemlje OPEC-a više od 27 posto, na 2 milijarde. Približno toliki postotni rast bilježi se i prema Turskoj, dok je izvoz u zemlje CEFTE blago smanjen. Zanimljivo je primijetiti i da se razmjerno visok postotni rast bilježi i u izvozu u neke od europske zemlje koje su česta odredišta iseljavanja iz Hrvatske - primjerice, u Irsku 68 posto, a u Švedsku 79 posto.</p>
<p style="text-align: justify;">
(Poslovni dnevnik)</p>
Priopćenja