Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

UK - predstavljanje prvog proračuna nakon Brexita

<p style="text-align: justify;"> Ministar financija UK Philip Hammond je 23. studenog 2016. u Parlamentu predstavio prvi proračun nakon Brexita - &#39;The Autumn Statement 2016&#39;. Pri tome se referirao na najnovije procjene rasta britanskog gospodarstva te stanja javnih financija koje je isti dan objavio Ured za proračunsku odgovornost UK The Office for Budget Responsibility&nbsp; (OBR) - &lsquo;Economic and Fiscal Outlook &ndash; November 2016&rsquo;.</p> <p style="text-align: justify;"> Predstavljanjem ovogodi&scaron;njeg &#39;The Autumn Statement&#39; dominirala je tema Brexita te kako britansko gospodarstvo, koje će prema predviđanjima Međunarodnog monetarnog fonda (IMF) biti najbrže rastuće napredno gospodarstvo u 2016. s do sada rekordnom zaposleno&scaron;ću, učiniti otpornim na rizike koji mogu uslijediti nakon izlaska iz EU ili tijekom tranzicijskog razdoblja. Hammond je uvjeren kako će izlazak UK iz EU definitivno promijeniti pravac britanske povijesti. Izuzev &scaron;to će otvoriti nove globalne mogućnosti za temeljne perjanice britanskog gospodarstva kao &scaron;to je sektor poslovnih usluga te proizvodnje utemeljene na znanosti i visokim tehnologijama, istovremeno će doprinijeti urgentnijem nalaženju rje&scaron;enja za dugoročne slabosti gospodarstva UK kao &scaron;to su raskorak u produktivnosti radnika između UK i nekih vodećih ekonomija, nedostatak stambenog prostora, razarajuća neuravnoteženost gospodarskog rasta i sveukupnog napretka diljem zemlje, a sve kako bi se izgradilo gospodarstvo koje će raditi u interesu svih.</p> <p style="text-align: justify;"> Osnovne odlike &#39;The Autumn Statement&#39; se mogu podvesti u &scaron;est ključnih poruka;</p> <p style="text-align: justify;"> (I) temeljem prognoza OBR, a imajući u vidu nesigurnosti oko Brexita, predviđa se usporavanje gospodarskog rasta u narednom razdoblju (1,4% u 2017, umjesto 2,2%);</p> <p style="text-align: justify;"> (II) javno zaduživanje će biti veće nego se predviđalo; odustalo se od pred-referendumskog proračuna o postizanju proračunskog suficita do 2020; javni dug će porasti za 2 trilijuna funti do 2021. (proračunski deficit od 2% 2020.); najavljeno je &#39;uravnoteženje financija&#39; početkom narednog razdoblja 2020.-2025.;</p> <p style="text-align: justify;"> (III) porasti će minimalna plaća od travnja 2017. na 7,50 funti na sat za one od 25 godina i starije;</p> <p style="text-align: justify;"> (IV) Vlada će uložiti dodatnih 3,7 milijardi funti za izgradnju 140.000 novih domova;</p> <p style="text-align: justify;"> (V) agentima za nekretnine će se zabraniti naplata pristojbi &scaron;to će predstavljati u&scaron;tedu od 4,3 milijuna funti za domaćinstva koja su ovisna o najmu;</p> <p style="text-align: justify;"> (VI) &#39;The Budget Day&#39; će se pomaknuti na jesen; u budućnosti će ministar financija svaki ožujak izvje&scaron;tavati Parlament o stanju državnih financija, a svoj godi&scaron;nji proračun će objavljivati svake godine u studenom za narednu godinu (do sada je bilo uobičajeno da ministar financija dva puta godi&scaron;nje objavljuje proračun, u proljeće i u jesen).</p> <p style="text-align: justify;"> Ministar financija Hammond je posebno naglasio kako se prognoze The Office for Budget Responsibility&nbsp; (OBR) moraju uzeti kao jedan od mogućeg niza ishoda za koje se Vlada UK mora pripremati. Vjerodostojna fiskalna politika ostaje ključna za održavanje povjerenja u trži&scaron;te i obnovu gospodarstva te &scaron;alje poruku kako je UK, nakon Brexita, otvorena za poslovanje na globalnoj razini.</p>

Priopćenja