Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Kinezi nemaju narudžbi, a hrvatski brodograditelji nemaju radnika

<p style="text-align: justify;"> Stanje na naftnom trži&scaron;tu potpuno je zakočilo brodograđevni sektor, a situaciju najbolje oslikava brojka od tek 321 broda čija je gradnja naručena u ovoj godini.</p> <p style="text-align: justify;"> To je 74 posto manje ugovorenih brodova u odnosu na lani, kada je ugovoreno bilo 1617 brodova, dok je u posljednjoj godini s pozitivnim trendovima 2007. naručeno bilo vi&scaron;e od 5,5 tisuća. Do kraja ove godine očekivanja su da bi se broj ugovorenih brodova mogao popeti do 450, no optimizma u brodogradili&scaron;tima manjka, jer nema naznaka zaustavljanja pada vozarina i cijena novogradnji.</p> <p style="text-align: justify;"> Negativne trendove ne mogu vi&scaron;e pratiti ni najveće brodograđevne zemlje, pa se u Kini gasi sve veći broj &scaron;kverova, a MMF je upravo iznio procjene da će restrukturiranje južnokorejske brodogradnje stajati tamo&scaron;nje porezne obveznike 27 milijardi USD.</p> <p style="text-align: justify;"> Hrvatska brodogradili&scaron;ta imaju popunjene knjige narudžbi, ali samo Uljaniku manjka 1500 radnika.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja