Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Federalna Vlada dala uvjetovani pristanak za izgradnju projekta Pacific North West LNG

<p style="text-align: justify;"> Ovaj LNG projekt bi se trebao graditi na sjeverozapadnoj obali provincije Britanska Kolumbija i ukoliko dođe do njegove realizacije to će biti jedan od najvećih infrastrukturnih investicija u kanadskoj povijesti.</p> <p style="text-align: justify;"> Vodeća kompanija na ovom projektu bit će malezijski Petronas, a inicijalni tro&scaron;ak izgradnje procjenjuje se na 36 milijardi CA$. Dovr&scaron;etak LNG projekta omogućio bi da se na azijska trži&scaron;ta godi&scaron;nje preveze oko 19 milijuna tona ukapljenog plina. Međutim, ono &scaron;to zabrinjava je da bi ovaj projekt bio jedan od najvećih zagađivača okoli&scaron;a na području Kanade budući bi se godi&scaron;nje u atmosferu ispustilo oko 5 milijuna tona ugljičnog dioksida.</p> <p style="text-align: justify;"> Ministrica za&scaron;tite okoli&scaron;a, Catherine McKenna, ministar prirodnih resursa, Jim Carr i ministar ribarstva Dominic LeBlanc otputovali su u provinciju Britansku Kolumbiju kako bi najavili odluku federalne Vlade. Ministrica McKenna je izjavila da je za dobivanje odobrenja za ovaj projekt povezano 190 zakonski obvezivih uvjeta. Odobrenje federalne Vlade je tek jedan od koraka koje je potrebno poduzeti kako bi se krenulo s realizacijom projekta, konačna odluka o početku izgradnje je u rukama vlasnika tj., dioničara Petronasa. Naime, niska cijena nafte i povećanje ponude plina na svjetskom trži&scaron;tu utjecali su na smanjenje cijene LNG-a, &scaron;to isplativost projekta čini manje izvjesnim nego 2013., kada je projekt najavljen.</p> <p style="text-align: justify;"> Zeleni i predstavnici autohtonog stanovni&scaron;tva odbacuju projekt jer smatraju da će imati previ&scaron;e negativnog utjecaja na klimatske promjene te da može značajno smanjiti prirodno stani&scaron;te lososa.</p> <p style="text-align: justify;"> S druge strane provincijska Vlada i ostale interesne stranke smatraju da je ekonomski učinak neprocjenjiv i prevažan. Kanada se obvezala da će do 2030. godine smanjiti emisiju stakleničkih plinova za 30 posto u odnosu na razinu iz 2005., međutim koncentracija stakleničkih plinova u atmosferi je u zadnjih 5 godina u laganom, ali stalnom porastu.</p> <p style="text-align: justify;"> Iz nacrta Pacific North West LNG može se i&scaron;čitati da će projekt, kad jednom bude operativan, ispu&scaron;tati u idućih 30 godina oko 5,3 milijuna tona ugljičnog dioksida te dodatnih 6,5 do 8,7 milijuna tona kao nusprodukt prikupljanja i transporta prirodnog plina.</p> <p style="text-align: justify;"> To znači da će se proizvodnja stakleničkih plinova u Britanskoj Kolumbiji povećati za 8,5 posto, &scaron;to će na razini cijele države rezultirati povećanje od 0,75 posto.</p> <p style="text-align: justify;"> Do kraja godine Vlada mora odlučiti i o sudbini Trans Mountain naftnog cjevovoda, kojim bi se prevozila nafta iz Alberte u Britansku Kolumbiju, dok istovremeno mora dogovarati provođenje politike za&scaron;tite okoli&scaron;a s provincijama i teritorijima. Federalna Vlada mora naći balans između ekonomskog učinka projekata vezanih uz energiju i preuzetih obveza kod za&scaron;tite okoli&scaron;a.</p>

Priopćenja