Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Jadroliniji od 1. siječnja stiže konkurencija iz Grčke i Srbije

<p style="text-align: justify;"> Od 1. siječnja 2017. liberalizira se trži&scaron;te pomorskog prometa u Hrvatskoj. Svim dosada&scaron;njim koncesionarima istječu ugovori za koncesije u domaćem linijskom prometu, a u konkurenciju odsad mogu ući i strani brodari.</p> <p style="text-align: justify;"> Svi će se moći javiti pod nacionalnim zastavama, a članovi posade će morati obvezno govoriti hrvatski jezik. Već sada ima zainteresiranih, to su očekivano Grci, Talijani, Skandinavci, a upita ima i iz Beograda.</p> <p style="text-align: justify;"> Koncesije će se dodjeljivati po principu tko ponudi vi&scaron;e, ima prednost, a o svemu će odlučivati stručno povjerenstvo čije će odluke provesti Upravno vijeće, odnosno ravnatelj Agencije.</p> <p style="text-align: justify;"> U Jadroliniji su počele pripreme za koncesijske natječaje., koji jo&scaron; nisu pripremljeni, jer ne kane olako izgubiti desetljetne pozicije, pa i nakon novih koncesijskih natječaja žele zadržati vodeću poziciju na Jadranu. Najavljena je gradnja broda za udaljene otoke poput Korčule, Visa i Lastova, vrijedan čak 50 milijuna eura.</p> <p style="text-align: justify;"> Princip da jedan brodar drži liniju vrijedit će i dalje, a iz &quot;Jadrolinije&quot; su već najavili nabavu ukupno 26 brodova do 2027., od čega 23 nova. Obnova flote, kao osnova konkurentnosti, počela je jo&scaron; 2005., pa je do danas flota riječkoga brodara jača za 18 brodova, od čega 12 novogradnji.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja