<p style="text-align: justify;">
Pristupanje Europskoj uniji olakšalo je i unaprijedilo poslovanje većini većih hrvatskih tvrtki, pogotovo iz sektora poljoprivrede i ribarstva te prehrambeno-prerađivačke industrija, koje bilježe rast plasmana proizvoda na zajedničko tržište za 64, odnosno 62 posto, pokazala je anketa Hrvatske gospodarske komore provedena među njezinim članicama, na uzorku od 316 tvrtki.</p>
<p style="text-align: justify;">
Velike tvrtke značajno su prisutnije na zajedničkom tržištu, što je svakako posljedica njihove veće financijske moći kao i veće razine ulaganja u poboljšanje konkurentnosti, pokazao je jedan od rezultata ankete.</p>
<p style="text-align: justify;">
Na zajedničkom tržištu EU najprisutnije su kemijska, drvno-prerađivačka, metaloprerađivačka i prehrambeno-prerađivačka industrija. Primjerice, sve anketirane tvrtke iz kemijske industrije prisutne su na tom tržištu, dok je i kod ostalih navedenih sektora prisutnost veća od 80 posto.</p>
<p style="text-align: justify;">
Nakon ulaska u EU, 37 posto anketiranih tvrtki izjavilo je da su po ulasku počeli izvoziti svoje proizvode u istu tu EU, pri čemu tim brojem nisu obuhvaćene tvrtke koje su izvozile i prije ulaska, dok je 40 posto njih povećalo izvoz roba na EU tržište. Sukladno tome, 38 posto anketiranih bilježi povećane prihode od izvoza posljednjih godina.</p>
<p style="text-align: justify;">
Najbolje rezultate pokazuju velike tvrtke, kod kojih je 50 posto počelo izvoziti, 64 posto povećalo je izvoz, dok ih je 59 posto povećalo prihode od izvoza.</p>
<p style="text-align: justify;">
Sektorski, najbolje rezultate bilježe poljoprivreda i ribarstvo te prehrambeno-prerađivačka industrija koje bilježe rast plasmana proizvoda na EU tržište od 64 posto, odnosno 62 posto, dok s druge strane bilježe i iznimnu izloženost konkurentskim proizvodima iz drugih zemalja članica (90 posto u prehrambeno-prerađivačkoj industriji i 76 posto u poljoprivredi i ribarstvu).</p>
<p style="text-align: justify;">
Koliko je važno pristupanje Hrvatske EU iz perspektive poduzetnika govori i činjenica, navodi se u rezultatima ankete HGK, da 84 posto ispitanika tvrdi da je ulazak Hrvatske važan ili izuzetno važan za njihovo poslovanje.</p>
<p style="text-align: justify;">
(Hina)</p>
Priopćenja