Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Hoće li Trst po kontejnerskom prometu preteći Koper?

<p style="text-align: justify;"> Trst bi po pretovaru kontejnerskog tereta mogao za nekoliko godina preteći slovensku luku Koper, koja je zadnjih 20-ak godina&nbsp;na tom području bila vodeća, a samo lani je&nbsp;ostvarila prekrcaj od gotovo&nbsp;20 milijuna tona brodskog tereta.</p> <p style="text-align: justify;"> Dok se u Kopru s investicijom u pro&scaron;irenje postojećih terminala pojavljuju sve veći problemi,&nbsp; u Trstu će uskoro privatni investitor Trieste Marine Terminal početi sa &scaron;irenjem kontejnerskog terminala. U njega će&nbsp;uložiti 188 milijuna eura, sa ciljem da Trst već 2018. godine može pretovariti 1,2 milijuna standardnih TEU kontejnera godi&scaron;nje. Time bi&nbsp;pretekao koparsku luku, navodi slovenski poslovni list &quot;Finance&quot;.</p> <p style="text-align: justify;"> Za usporedbu, lani su u Kopru pretovarili 790 tisuća kontejnera, a u Trstu&nbsp; 501 tisuću.&nbsp;Planirano ulaganje u pro&scaron;irenje terminala u Kopru stajalo bi 225 milijuna eura, s time da bi modernizacija i pro&scaron;irenje luke bili dovr&scaron;eni tek 2021. godine, pi&scaron;e list.</p> <p style="text-align: justify;"> Koper, čiji je lučki koncesionar u vlasni&scaron;tvu države, ima probleme sa strukturom i privlačenjem kapitala, jer među zaposlenima, u sindikatima i dijelu politike postoje jaki otpori za izdavanje novih lučkih koncesija potencijalnim ulagačima iz inozemstva.</p> <p style="text-align: justify;"> Prednost je Trsta i strate&scaron;ka povezanost&nbsp;s europskim zaleđem preko Austrije, dok je u Sloveniji jo&scaron;&nbsp;neizvjesno kako pronaći novac za planiranu novu prugu koja bi Koper povezala sa zaleđem. Po nekim izračunima, za to&nbsp;bi&nbsp;trebalo 1,4 milijarde eura, pa projekt jo&scaron; &#39;visi u zraku&#39;, pi&scaron;e list.</p> <p style="text-align: justify;"> (Hina)</p>

Priopćenja