Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Španjolska autoindustrija cvate

<p style="text-align: justify;"> Na krilima investicija njemačkih kompanija &Scaron;panjolska je postala drugi proizvođač automobila u Europi, pa taj sektor postaje svijetla točka u oporavku tamo&scaron;nje ekonomije.</p> <p style="text-align: justify;"> Njemački investitori lani su ukupno u &Scaron;panjolsku uložili 4,8 milijardi eura, pokazuju podaci u fDi Marketsu, publikaciji specijaliziranoj za strana ulaganja. Time je &Scaron;panjolska osvojila drugo mjesto na ljestvici najpopularnijih destinacija za njemačke investitore, odmah nakon SAD-a. No, najveći dio tih ulaganja, točnije četiri milijarde eura, oti&scaron;ao je u &scaron;panjolsku auto-industriju.</p> <p style="text-align: justify;"> Volkswagen je najavio ulaganja od milijardu eura u svoju tvornicu u Pamploni u kojoj radi 4500 zaposlenika. K tome, VW bi zaposlio i dodatnih 500 ljudi. Ford je pak najavio do 2020. ulaganje 2,3 milijardi eura u tvornicu u Valenciji gdje je preselio proizvodnju iz belgijskog Genka nakon zatvaranja pogona prije dvije godine. Mercedes je pak od 2012. do sada u svoju tvornicu na sjeveru &Scaron;panjolske, u Vitoriji, uložio milijardu eura. Inače, od stranih proizvođača, u &Scaron;panjolskoj svoje modele jo&scaron; proizvode General Motors, Renault i Peugeot/Citro&euml;n.</p> <p style="text-align: justify;"> Autoindustrija sudjeluje s 8,7 posto u &scaron;panjolskom BDP-u, nasuprot 5,2 posto prije deset godina. Taj sektor zapo&scaron;ljava i devet posto radne snage. Od 2,7 milijuna proizvedenih vozila, 80 posto se izvozi. &quot;&Scaron;panjolska se ne može mjeriti s istočnom Europom, ali je i dalje jeftinija od Francuske ili Njemačke i jednako konkurentna&quot;, kaže za Wall Street Journal Joachim Hinz, direktor financijskog planiranja u Seatu, &scaron;panjolskom brendu u vlasni&scaron;tvu VW-a.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja