Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Strana tržišta zasladila poslovanje hrvatskih konditora

<p style="text-align: justify;"> Značajan rast izvoza i poslovanje uz ostvarenu dobit glavne su karakteristike vezane uz četverac iz hrvatske konditorske industrije (Kra&scaron;, Kandit, Zvečevo i Koestlin) za prvo polugodi&scaron;te 2016.</p> <p style="text-align: justify;"> Izvoz je u Kra&scaron;u u prvih &scaron;est mjeseci ove godine naspram lani zabilježio rast veći od sedam posto, pa je time u ukupnoj prodaji dosegnuo gotovo polovicu, odnosno 49,3 posto. Pozitivnim trendovima pridonijeli su novi i inovirani proizvodi, primarno brendovi Dorina i Domaćica. Trži&scaron;ta gdje je ostvaren značajniji rast izvoza su Saudijska Arabija, Kanada, Njemačka, Austrija, Slovačka i &Scaron;vicarska. Kra&scaron; je na razini grupacije ostvario konsolidirani prihod od 458,6 milijuna kuna &scaron;to je u odnosu na prvo polugodi&scaron;te 2015. rast od 1,3 posto. Konsolidirani rashodi dosegnuli su 451,2 milijuna kuna te bili veći 1,1 posto u odnosu na lani. Rast cijena ključnih sirovina, kakaovca i &scaron;ećera, glavni je razlog za rast tro&scaron;kova, a taj negativni cjenovni trend nastavlja se i dalje.&nbsp; &nbsp;Ovogodi&scaron;nji lipanj Kra&scaron; grupa je zaključila uz 7,4 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja dok je neto dobit iznosila 5,3 milijuna kuna, &scaron;to je 12,3 posto vi&scaron;e nego lani. Realiziraju ulaganja u modernizaciju proizvodnje bombona i vafl proizvoda u tvornicama u Zagrebu, a u tijeku su i značajne investicije u povezanim poduzećima Karolini Osijek i Miri iz Prijedora.</p> <p style="text-align: justify;"> Osječki Kandit, iznosi članica Uprave Dajana Mrčela, u prvom je polugodi&scaron;tu ostvario 124,7 milijuna kuna ukupnih prihoda &scaron;to je rast od 12 posto u odnosu na isto razdoblje 2015. Uz operativne tro&scaron;kove, koji su iznosili 121,9 milijuna kuna, Kandit je iskazao dobit u visini 1,2 milijuna kuna.</p> <p style="text-align: justify;"> Bjelovarski Koestlin prvo je polugodi&scaron;te zaključio sa 40 milijuna kuna ukupnih prihoda &scaron;to je pad od jedan posto u odnosu na isto razdoblje 2015. dok je neto dobit udvostručena na 1,59 milijuna kuna. Izvoz je kreirao rezultat, zabilježen je rast od 5%, na 21,4 milijuna kuna. Glavna izvozna trži&scaron;ta na kojima se ostvaruje vi&scaron;e od 80% prihoda su BiH, Poljska, Slovenija i Velika Britanija. Domaće trži&scaron;te je zakazalo, prodaja je manja 9 %, sa 15,7 milijuna kuna prihoda. Negativni lokalni trend posljedica je stagnacije i/ili pada prodaje proizvoda pod robnom markom koje Koestlin proizvodi za sve značajnije trgovce u RH, ali i smanjenje cijena brend proizvoda, poja&scaron;njavaju u Upravi te navode da je sve jači i pritisak konkurencije jeftinijih konditorskih proizvoda iz zemalja s nižom cijenom radne snage.</p> <p style="text-align: justify;"> Prihodi Zvečeva u prvom su polugodi&scaron;tu rasli 12%, najvi&scaron;e zaslugom programa jakih alkoholnih pića, ali i brendiranog čokoladnog asortimana dok je prodaja privatnih čokoladnih marki donijela pad od 5%. Zadovoljni su snažnim rastom prihoda kroz suradnju s trgovačkim lancem Tesco, no ne iznose brojke. Upozoravaju da trgovački lanci ne posustaju s velikim pritiscima i zahtjevima za rezanje cijena.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja