Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Kapaciteti riječkog i pulskog brodogradilišta puni do kraja 2018.

<p style="text-align: justify;"> Nakon gotovo devet godina, u riječkom &raquo;3. maju&laquo; ponovo će se u jednoj godini dogoditi četiri porinuća i tri primopredaje. Nakon 55 teglenica koje su trećemajce održale na životu, brodovi su se ponovo vratili na riječke navoze, koji su sada dio Uljanik grupe. S ukupno 23 broda, koliko ih je trenutno u knjizi narudžbi, kapaciteti riječkog i pulskog brodogradili&scaron;ta puni su do konca 2018. Po vrijednosti ugovorenog brodovlja, ova dva sjevernojadranska brodogradili&scaron;ta daleko prednjače nad drugima jer je riječ o gotovo 1,3 milijardi dolara vrijednim poslovima.</p> <p style="text-align: justify;"> Uljanik grupa i 3. maj pred novim su izazovom. Koncem siječnja položena je kobilica za gradnju samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta za Kanađane. Riječ je o prvoj novogradnji tog tipa ikad sagrađenoj u nekom od hrvatskih brodogradili&scaron;ta. Upravo je uređaj, odnosno oprema uz pomoć koje će brod moći sam iskrcavati rasuti teret, ono &scaron;to ovim novogradnjama daje dodatnu vrijednosti i izdvaja ih iz lepeze sličnih brodova. Njihova je specifičnost i &scaron;to je taj bulk, kao i preostala četiri jo&scaron; ugovorena, namijenjen plovidbi Velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade, &scaron;to diktira njihove dimenzije i veličinu, po čemu su takvi brodovi i svrstani u posebnu kategoriju.</p> <p style="text-align: justify;"> Nakon prva dva, s Kanađanima su u ljeto pro&scaron;le godine ugovorena jo&scaron; tri takva self-unloaded bulka i svi su ugovori stupili na snagu. Potonji će biti ne&scaron;to veći od prva dva broda, sa 198 metara &raquo;rastu&laquo; na 225 metara. U prvi, koji se gradi na trećemajskom navozu, polako se ugrađuje oprema jer stižu prvi dijelovi uređaja za samoiskrcavanje tereta. Već se dobrano radi i na drugoj novogradnji, izrada radioničke dokumentacije trupa već je vi&scaron;e od 50 posto gotova, dok se za preostala tri self-unloading bulka radi na klasifikacijskoj dokumentaciji. Prva novogradnja za Kanađane s trećemajskog bi navoza trebala kliznuti u more u ljeto ove godine, a rok za primopredaju je ožujak iduće godine, dok bi drugi samoiskrcavajući bulk trebao biti predan brodovlasniku četiri mjeseca kasnije.</p> <p style="text-align: justify;"> (Novi list)</p>

Priopćenja