Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Industrija računalnih igara u Hrvatskoj godišnje raste više od 50 posto

<p style="text-align: justify;"> Industrija računalnih igara u Hrvatskoj je jedna je od brže rastućih, s prihodima koji prosječno godi&scaron;nje rastu za vi&scaron;e od 50 posto i dobiti za 69 posto te snažnim trendom rasta izvoza. Samo u 2014., prema procjenama Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara, industrija računalnih igara ostvarila je u Hrvatskoj ukupne prihode iznad 50 milijuna kuna, zapo&scaron;ljavala je 250 osoba, a jo&scaron; ih se bar 200 time bave u slobodno vrijeme ili kao &#39;freelanceri&#39;.</p> <p style="text-align: justify;"> &quot;U Hrvatskoj trenutno posluje 20-ak tvrtki koje stvaraju računalne (video) igre. Radi se o velikom broju kreativaca i kvalitetnih developera&quot;, ističe tajnik tog Klastera Ante Vrdelja, ujedno i član tima Croteam, koji se među prvima iz Hrvatske s igrom Serious Sam &#39;probio&#39; na strana trži&scaron;ta. Vrdelja nagla&scaron;ava i kako domaći proizvođači računalnih igara izvoze 99 posto zabavnog softvera, &scaron;to znači da je Hrvatska kao &#39;igrač&#39; u tom segmentu prepoznata na svjetskom trži&scaron;tu, koje po ukupnoj vrijednosti i prometu nadma&scaron;uje filmsku ili glazbenu industriju.</p> <p style="text-align: justify;"> &quot;Uvidjeli smo da je taj segment u Hrvatskoj i kao medij i kao biznis nepravedno zapostavljen pa je stoga i osnovan Klaster kako bi pomogao razvoju i promociji, te pobolj&scaron;anju uvjeta poslovanja tog segmenta&quot;, kaže Vrdelja. Dodaje da je taj klaster odnedavno i član Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI), prema čijoj je narudžbi zagrebački Ekonomski institut proveo prvo istraživanje-mapiranje te industrije.</p> <p style="text-align: justify;"> &quot;Računalne igre jedan su od podsektora s najbržim rastom unutar kreativnih industrija&quot;, kaže Ivana Ra&scaron;ić Bakarić s tog instituta, iznoseći podatke iz tog istraživanja provedenog pro&scaron;le godine koji pokazuju da su sa 6,3 milijardi kuna kreativne industrije u 2015. činile 2,3 posto hrvatskog BDP-a, dok su sa 42,2 tisuće zaposlenih činile 7,7 posto ukupno zaposlenih u gospodarstvu.</p> <p style="text-align: justify;"> Ukupni prihodi vodećih proizvođača računalnih igara u 2009. iznosili su ne&scaron;to malo vi&scaron;e od 4 milijuna kuna, već 2013. su povećani na 21 milijun kuna, da bi 2014. dosegnuli 37,3 milijuna kuna ili rast od čak 78 posto u odnosu na 2013., a kada se tome dodaju i prihodi ostalih manjih tvrtki procjena je da su prihodi za 2014. prema&scaron;ili 50 milijuna kuna.</p> <p style="text-align: justify;"> Slično je i s dobiti tih proizvođača prije oporezivanja, koja prosječno godi&scaron;nje raste po stopi od 69 posto. Tako je 2009. ukupno iznosila 1,1 milijuna kuna, 2013. je dosegnula 6,6 milijuna kuna, a 2014. godine 15,6 milijuna kuna ili za 138 posto vi&scaron;e u odnosu na 2013.</p> <p style="text-align: justify;"> (Hina)</p>

Priopćenja