Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Računalne igre pokretač ekonomskog rasta, potrebna prilagodba obrazovnog sustava

<p style="text-align: justify;"> Industriji računalnih igara u Hrvatskoj u razdoblju od zadnjih pet godina prihodi su prosječno godi&scaron;nje rasli za&nbsp;55,5 posto, a izvoz za 63 posto, čime je zasigurno&nbsp;pridonijela ekonomskom rastu, no država to&nbsp;mora bolje podržati i potaknuti, poručeno je u petak s konferencije &quot;Računale igre-pokretač ekonomskog rasta&quot;. Ta je konferencija u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara i inicijative &#39;eSkills for Jobs&#39; u HGK okupila predstavnike tvrtki koje se time bave, državnih institucija&nbsp;te &#39;gamere&#39;.</p> <p style="text-align: justify;"> Na popularizaciji bavljenjem&nbsp;stvaranja&nbsp;računalnih igara rade i u udruzi Programerko čija je predsjednica i Vedrana Miholić naglasila da je za te igre, kao i za sve drugo, najvažnije pravo obrazovanje&nbsp;te da bi stoga svakako &scaron;to prije trebalo usvojiti i početi provoditi cjelokupnu kurikularnu reformu s informatikom od prvih razreda osnove &scaron;kole. &quot;Ne možemo pretpostaviti koja će se znanja točno tražiti za xy godina, jer se svijet jako brzo mijenja, ali znamo koje će vje&scaron;tine trebati, među kojima je svakako promi&scaron;ljanje i fleksibilnost za cjeloživotno učenje koje su sadržane i u prijedlogu reforme&quot;, kazala je Miholić.&nbsp;&nbsp; S njom se složio i Hrvoje Balen s učili&scaron;ta Algebra ističući da je u reformi važan ishod učenja i da se &scaron;kole i studiji zavr&scaron;avaju, a ne da traju pet godina bez praktičnog dijela nastave. &quot;Problem koji ima Hrvatska neće se rije&scaron;iti uvođenjem jednog programerskog studija&nbsp;niti to može sam učiniti FER ili neki drugi studij. Potrebno je adekvatnije tro&scaron;iti sredstava za obrazovanje u državi, vi&scaron;e raditi na cjeloživotnom učenju&nbsp;pa i državno podupirati privatne specijalističke studije koji &#39;proizvode&#39; kadrove koji se traže na trži&scaron;tu rada, a u vezi informatike u &scaron;kolama ni&scaron;ta se neće rije&scaron;iti uvođenjem tog predmeta ako on ne bude integriran u svim drugim predmetima&quot;, ocijenio je Balen.</p> <p style="text-align: justify;"> Najvi&scaron;e pitanja iz publike bilo je za zamjenika ministra znanosti Hrvoja &Scaron;lezaka koji se manje-vi&scaron;e složio sa svime &scaron;to je čuo&nbsp;te&nbsp; napomenuo&nbsp;da je &quot;u Ministarstvu tek mjesec i pol i da se na svemu radi&quot;. U&nbsp;vezi reforme kazao je da je &quot;sada na stručnoj raspravi, onda ide na javnu raspravu i nada se da bi to moglo biti gotovo do jeseni&nbsp;pa će se vidjeti&quot;. &quot;Radimo na svemu tome, no ne mogu reći kada će biti natječaj za &scaron;kole koje se trebaju eksperimentalno uključiti u reformu&nbsp;niti hoće li to biti na jesen&quot;, kazao je &Scaron;lezak.</p> <p style="text-align: justify;"> Sudionici konferencije&nbsp;suglasni su da u Hrvatskoj već &#39;kronično&#39; nedostaje IT kadrova, a i vi&scaron;e onih sa specifičnim vje&scaron;tinama potrebnim&nbsp;i za stvaranje računalnih igara. Istaknuli su i kako su računalne igre u&nbsp;cijelom svijetu brzo rastuća djelatnost, koja s godi&scaron;njim prihodima,&nbsp;sada i iznad stotinu milijardi dolara, prema&scaron;uje glazbenu, filmsku i industriju zabave, a koje upravo u tim igrama traže i svoje dodatne prilike.</p> <p style="text-align: justify;"> Predstavljajući rezultate istraživanja odnosno prvog mapiranja kreativnih i kulturnih industrija u Hrvatskoj, čiji su podsegment i računalne igre, Ivana Ra&scaron;ić Bakarić sa zagrebačkog&nbsp;Ekonomskog instituta iznijela je podatke da su u&nbsp;2014. godini tom segmentu ukupni prihodi porasli za 78 posto, na 37,2 milijuna kuna, a dobit prije oporezivanja za čak 138 posto, na 15,6 milijuna kuna. &quot;Jo&scaron; je važniji podatak kod proizvodnje računalnih igara da je 2014. gotovo 90 posto bio&nbsp;udjel izvoza u prihodima, odnosno izvoz je u odnosu na 2013. porastao 84 posto, na 32,3 milijuna kuna, i&nbsp;sve to unatoč brojnim preprekama na koje nailaze &#39;gameri&#39; u Hrvatskoj, među kojima su te&scaron;ko pronalaženje izvora financiranja&nbsp;jer banke to nerado kreditiraju, dvostruko oporezivanje jer većina izvozi u SAD, te nepostojanje odgovarajućih obrazovnih programa&quot;, upozorila je Ra&scaron;ić Bakarić.</p> <p style="text-align: justify;"> (Hina)</p>

Priopćenja