<p style="text-align: justify;">
Švicarske proizvođače satova čeka još jedna teška godina jer su gospodarski problemi na glavnim tržištima obuzdali apetit potrošača za skupim satovima. Švicarski izvoz satova pao je u siječnju za 7,9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, nakon pada za 3,3 posto u prošloj godini.</p>
<p style="text-align: justify;">
Prodaja u Hong Kongu, najvećem tržištu za švicarske satove, pala je zbog usporavanja rasta kineskog gospodarstva i antikorupcijske kampanje Pekinga koja utjecala na potrošnju Kineza i ne pokazuje znakove oporavka. Zenith, brand satova u vlasništvu tvrtke LVMH, prodaje gotovo dvije trećine satova kineskim kupcima, piše Reuters.</p>
<p style="text-align: justify;">
Pored kineskog usporavanja, pogođen je i turizam u Parizu nakon terorističkog napada u studenom. Osim toga, Rusi manje putuju i troše zbog slabije rublje, krize u Ukrajini i niskih cijena nafte, koja je također smanjila luksuznu potrošnju na Bliskom istoku.</p>
<p style="text-align: justify;">
Proizvođač Patek Philippe ističe da su mnogi proizvođači luksuznih satova napravili pogrešku fokusirajući se previše na Kinu i kineske putnike. "Oni su prebrzo otišli. Sada su zalihe svuda previsoke", rekao je predsjednik Patek Philippea Thierry Stern.</p>
<p style="text-align: justify;">
Cijene dionica proizvođača luksuznih satova i njihovih matičnih grupa bile su prošle godine teško pogođene nakon što je prodaja usporena. Cijena dionica Swatcha, najvećeg svjetskog proizvođača satova, pala je u prošloj godini za 21 posto, te dodatnih 2 posto u ovoj godini, dok je Richemont u ovoj godini izgubio na vrijednosti 11 posto, nakon klizanja za gotovo 19 posto u prošloj godini.</p>
<p style="text-align: justify;">
(Hina)</p>
Priopćenja