Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

U Puli se gradi norveška flota za ribogojilišta

<p style="text-align: justify;"> Kriza u brodogradnji kao da je daleka pro&scaron;lost u Tehnomont-brodogradili&scaron;tu Pula. Kristijan Ivančić, suvlasnik i član Uprave brodogradili&scaron;ta, kaže da im je gradnja tri broda, opremanje jo&scaron; jednog, te gradnja dijelova brodova za Uljanik, kao i remont brodica, osiguralo punu zaposlenost u ovoj godini.</p> <p style="text-align: justify;"> Ivančić također prenosi da nakon uspje&scaron;ne lanjske isporuke broda za servisiranje uzgajali&scaron;ta riba sada grade jo&scaron; dva takva broda, ali s mnogo vi&scaron;e opreme, kako je to od njih zatražio norve&scaron;ki naručitelj, a shodno tome će biti skuplji, ali i kompliciraniji. Od ranije je poznato da Norve&scaron;ka do 2050. namjerava uzgoj ribe povećati s dana&scaron;nja dva na pet milijuna tona godi&scaron;nje, a za to će im trebati prilično mnogo brodova. Upitan kako su uspjeli isposlovati te poslove s Norvežanima, Ivančić odgovara da su im poslali ponudu, a Tehnomontov odgovor bio im je prihvatljiv.</p> <p style="text-align: justify;"> Ivančić dodaje da pored toga u hali grade patrolni brod za hrvatsku pomorsku policiju za nadzor granica. Četvrti brod kojeg dovr&scaron;avaju je ribarski brod za engleskog naručitelja, čija je isporuka predviđena u kolovozu ili rujnu.</p> <p style="text-align: justify;"> Tehnomont je ugovorio gradnju čak 29 brodova u proteklih &scaron;est godina. Najveći klijent im je rumunjska policija, kojoj su prije nekoliko godina isporučili 16 patrolnih plovila. Radili su i za srpsku carinsku službu, ali i putnički trajekt za vožnju Londonom. Njihova je specifičnost gradnja aluminijskih brodova, pored čeličnih koje ionako radi veliki broj brodogradili&scaron;ta.</p> <p style="text-align: justify;"> (Glas Istre)</p>

Priopćenja