Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Kanadski brodarski prijevoznik u problemima

<p style="text-align: justify;"> Jedan od najvećih kanadskih brodarskih prijevoznika, Algoma Central Corp., odlučio je &bdquo;umiroviti&ldquo; 5 svojih brodova za prijevoz rasutog tereta. Kao jedan od razloga navodi se smanjenje potražnje za ugljenom i željeznom rudačom. Plovila će biti povučena iz upotrebe prije predviđenog roka jer na istom plovnom području, Velika jezera i rijeka St. Lawrence, posluje jo&scaron; nekoliko kompanija te je ponuda usluga prijevoza veća od potražnje. Jo&scaron; dva slična broda će biti povučena iz upotrebe kada Algomi tijekom 2017. i 2018. godine bude isporučeno 7 novih, efikasnijih brodova koji tro&scaron;e manje goriva, od čega će 5 brodova biti proizvedeno u hrvatskim brodogradili&scaron;tima Uljanik grupe.</p> <p style="text-align: justify;"> Isporuka ugljenom na plovnom putu &bdquo;St. Lawrence Seaway&ldquo; u 2015., smanjila se za 41 posto, dok je cjelokupni kargo promet u pro&scaron;loj godini doživio pad od 9 posto. Po svjetskom indeksu &bdquo;Baltic dry&ldquo; ovo je jedan od najgorih perioda u zadnjih 30 godina za brodarsku prijevoznu industriju. Samo u Kini će u idućih 5 godina oko 1,8 milijuna poslova vezano uz industriju ugljena i čelika biti ukinuto. Brodarske kompanije koje su odlučile pro&scaron;iriti svoju flotu prije trenutne krize jer su smatrale da će se ekonomski rast nastaviti, prisiljene su staviti izvan upotrebne rekordan broj brodova.</p> <p style="text-align: justify;"> Trenutna cijena na svjetskom trži&scaron;tu otpadnog čelika je preniska te je Algoma odlučila da brodove koje povlači iz prometa neće jo&scaron; prodavati tvornicama koje otkupljuju otpadni (brodski) čelik (tvornice se nalaze u Indiji, Pakistanu i Banglade&scaron;u), već će ih ostaviti privezane u lukama u Velikim jezerima. Algoma je i u 2015. godini nastavila poslovati s profitom, ali im se dobit smanjila za vi&scaron;e od polovicu u odnosu na 2014. godinu, sa 52,765 milijuna na 25,771 milijuna C$. Mnoge slične svjetske kompanije, kao grčki Star Bulk Carriers, pro&scaron;lu su godinu zavr&scaron;ile s gubitkom od 460 milijuna US$ te su morale odgoditi kupnju već naručenih brodova.</p>

Priopćenja