Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

"Carsharing" modelu predviđa se veliki rast

<p style="text-align: justify;"> Trend dijeljenja kod vozača automobila trebao bi se nastaviti. To je utvrdila studija Boston Consulting Group o <em>carsharingu</em>. Posljedice za proizvođače automobila ostaju u prihvatljivim okvirima. Broj korisnika carsharing ponuda na svijetu bi se, prema studiji, do 2021. trebao u&scaron;esterostručiti. U pet godina ostvareno je 35 milijuna korisnika (od toga dva milijuna korisnika u Njemačkoj) te godi&scaron;nji promet od 4,7 milijardi eura. 2015. godine je u svijetu bilo u prometu 86 tisuća automobila i 5,8 milijuna korisnika. Ostvarena je zarada od 650 milijuna EUR. U Njemačkoj je u prometu 50 posto europskih carsharing vozila. Prema izračunima, carsharing se već isplati za korisnike gradskih automobila koji godi&scaron;nje prevale ispod 7 tisuća kilometara. Vlasnici automobila kompakt klase automobila mogu biti bez osobnog vozila ako voze manje od 12500 kilometara godi&scaron;nje, a vozila srednje klase su nepotrebna ako vlasnik prevali manje od 16 tisuća kilometara. Ozbiljnu prijetnju u modelu carsharinga ne vide prodavači novih vozila. Dapače, kao posljedicu carsharinga oni vide povećanje broja prodanih novih vozila do 2021. na otprilike 78,4 milijuna komada u onima zemljama gdje postoji ovaj model. U Europi će, prema njihovim procjenama, 278 tisuća kupaca odustati od kupnje. To iznosi otprilike 1,3 posto trži&scaron;ta. Neće se prodati otprilike 792 tisuće vozila.</p>

Priopćenja